Gå til innhold

Mai: Er dere mye voken om natta??med babyen


Hame ble født

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våken og våken, hun ligger som regel i vår seng så gir jeg henne mat nærmest i søvne Men det blir urolig søvn da, og maks 3-4 timer i strekk, og det på de gode nettene. Ellers ca hver 2, tror jeg da.. :)

 

Enn du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er født 07. mai og hun sover ca 6-7 timer sammenhengende hver natt. Så jeg er ganske heldig, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michala sover mellom 3 og 5 timer i strekk i løpet av natten. Heldigvis sovner hun igjen med en gang jeg har gitt henne mat. Hvis hun også trenger bleieskift plerer mannen min å ta seg av det, mens jeg ammer både før og etter bleieskiftet. Da pleier hun å sove godt etterpå. Har hatt en natt hvor hun først sov 6 timer i strekk, og så 4 timer, men det var etter en økedag. Det var ganske deilig, for da trengte jeg også å sove litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil som regel ha en pupp ca kl 24, så sovner han. Deretter er det pupp igjen ved 2.30 tiden, ny pupp ved 5.00 tiden, og da har han problemer med å sove igjen, og ligger og "grynter" litt en god stund, før han sovner litt igjen og vil ha ny pupp ved 7.00 tiden. Så sover han igjen, men da vokner storesøster rett etterpå...så det blir lite søvn på meg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

hei!

 

Fødte 17 mai og han er for det meste ganske grei: sover mellom 3-5 timer for så å få mat og sove videre i 2 timer til.

 

Så kommer økedøgnene. Helt forferdelig! Sover ikke sammenhengende mer enn ca 20 min, og da kun på armen hos meg. skriker mer eller mindre sammenhengende og skulle gjerne vært på puppen hver halvtime.

 

Noen andre som også sliter med å gjennomføre økedøgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødte 2 mai, vi prøver å få gutten vår i seng rundt 11, og da sover han til 6-7 tiden og ammer litt da, så sover han til 10-11 tiden igjen.

Så det er veldig deilig å få sove godt, både mor, far og baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Økedøgn er når den lille spiser og spiser for å få opp produksjonen av melk. De har slike dager/døgn innimellom, og det er nokså slitsomt for mamma... og sikkert for den lille også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir henne mat 2-3 ganger per natt, og da sovner jeg som regel når hun spiser....våkner gjerne når hun er ferdig og legger henne tilbake i sengen hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er født 16.mai Jeg legger han mellom 20.30 og 21.15 da sover han uten mat eller våkning til et sted mellom 6.30 og 8.00

Så jeg tror vi er meget heldige der.... men det deilig å sove natten gjennom for oss alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstejenta mi får pupp kl 2100-2130 tiden hun. Sover til kl 0500-0600. Hun er født 25 mai. Det er så deilig å få sove såpass mye. Hun er veldig puppsyk på kvelden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har vi virkelig blitt bortskjemt , fra ho lillemor hva 3 uke gammel har ho sovna klokka 22.30 og sov da i ett tell i 7-8 tia , får mat igjen ,å sov vidre tell i 10tia - da står vi opp. Ho spis veldig mye på kvelden før vi legg ho, så ho spis sæ nok opp . Fantastisk deilig å kunne våkne opp uthvilt hver mårra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer veldig!! For noen uker siden sov han i strekk 6-8 timer hver natt. Men til gjengjeld sov han nesten ingenting på ettermiddag/kveld og hang i puppen hele tida. Nå sover han mellom 3-5 timer (6 hvis vi er riktig så heldig) før han våkner og skal ha pupp. Etter det er det stort sett pupp hver 2. time fram til vi står opp. Heldigvis sover han mellom måltidene, men ikke alltid det går like fort for han å sovne igjen. Nå sover han mer på ettermiddagen/kveld og spiser ikke like hyppig. Jeg innbiller meg derfor at lengden på nattesøvnen avhenger veldig av hvor mye han har fått spist i løpet av ettermiddag/kveld. Kan jo ikke drive med tvangsforing på kveldstid for at jeg skal få sove mer heller... selv om jeg av og til har vurdert det;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...