Gå til innhold

Hjertelyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når kan jordmor/lege høre fosterets hjertelyd ved å lytte på magen, altså uten ultralyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 10+1 og var hos legen i dag, og da sa hun det var for tidlig. Når det er mulig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyd i uke 11 i siste svangerskap, men jeg tror det varierer litt med hvordan fosteret ligger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyd hos jordmor i uke 14 med forrige barn. JM sa fra at det var litt tidlig og at jeg ikke måtte bekymre meg om vi ikke hørte noe - ifølge hennes erfaringer var det først rundt uke 18-20 man kunne garantere å høre hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ved forrige svangerskap hørte vi hjertelyd i uke 13...

Går inn i uke 6 i dette svangerskapet og må nok smøre meg med tålmodighet en stund til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på - tror ikke de lover noe før uke 16 eller så. Men har man flaks og baby ligger riktig kan de finne den mye tidligere. Mamma lege fant hjertelyd på meg i uke 9 sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jordmor/lege lytter etter hjertelyd bruker de som regel noe som heter "doppler", et apparat med en høytaler koblet til sånn at du også kan høre det - men ikke ultralyd (sånn med bilde). Senere i svangerskapet bruker jordmor noen ganger et sånt langt rør (vet ikke hva det heter), da er det bare hun som hører lyden. Hvis det var det du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt uke tolv skal det gå, eller, legen min sa at var man heldig, så kunne man høre det fra uke 10 alt, men det var i heldige tilfeller, men fra uke tolv, skal det være mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...