Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når legge de seg? legges de på eget rom? hvordan har dre rutiner på kvelden og hvor mange måltider har de da til de står opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lot lille nurket bestemme dette selv. babyer som har det godt og er trygge sier ifra når de er trøtt og sulten.

Skrevet

mi jente har det veldig bra og får all den kjærlighet hun trenger. Hun får mat når hun vil og tørr bleie når hun trenger det. At vi ønsker å få rutiner på kvelden betyr ikke at vi har en utrygg baby. Må jo få spr om hva andre gjør, det er jo noe av meningen her å dele erfaringer

Skrevet

Hei

Vi har ikke prøvd å innføre rutiner før snuppa var 3 mnd. hun har ligget på eget rom siden fødselen og der storkoser hun seg i enga si.

vi har rutine på nattstell men det er ikke alltid det fungerer å få henne i seng til en bestemt tid hver kveld.

Nå har det godt greit 3 kvelder på ra, så da kommer det vel noen vanskelige kvelder der det blir mye gråting.

ettersom babyen bare er 2 mnd. er det tidlig enda til å få skikkelige rutiner, men dere kan jo prøve å ta nattstellet på samme tid hver kveld, det er det enkleste å få til.

Skrevet

Huff jeg er hvist i ammetåka i dag, har jo svart på noe som ikke var aktuelt i det hele tatt. Beklager.

Skrevet

Tror ikke noen mistenker deg for å ha en utrygg baby nei.

Alle som søker informasjon for å gjøre ting lettere for seg selv og babyene sine, er gode mødre :-)

Men når frøkna mi var 2 mnd. la hun seg rundt kl. 22. Så rundt kl. 21 begynte vi å stelle, med ren bleie, pysjamas, kos og rolige omgivelser, mat og så i seng på soverommet.

Noen velger å bade før siste måltidet til natten, da babyene blir mer avslappet av det.

Mange sverger til å skal legge babyene kl. 19 på kvelden. Men vi valgte heller å legge henne senere å la henne sove store deler av natten, mens vi også sov. På den tida sov hun da fram til kl. 4 på natta (hvis vi da hadde lagt henne kl 19, ville hun våknet kl 1 - og det er jo rett etter jeg hadde lagt meg). Prioriterte nattesøvn framfor "voksentid" i en periode. Men rundt 3 mnd begynte vi å legge henne gradvis tidligere.

Jeg synes det var vanskelig å få noen rutine de tre første månedene, men prøvde å være konsekvente med leggetid på kvelden. Og etterhvert falt hun inn i mønsteret.

Vet ikke om det var så mye råd egentlig. Men føl deg fram, se når babyen din blir trøtt på kvelden nå i begynnelsen og start da kveldsstellet, og hold på det konsekvent.

Lykke til med kveldsstellet :-D

Skrevet

lifa og Eline

du svarte jo på noe av det jeg lurte på, takk for svarene, følte hu som svarte meg først så ned på meg forde jeg lurte på noe så det var godt å få noe seriøse svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...