Gå til innhold

Aktiv baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 29/30 og babyen er vanvittig aktiv!!!!! Konstant !

Jeg tuller ikke...det er ikke koseligt lengre, bare jæ....slitsomt....

På natta, på dagen, når jeg skal slappe av (standard) og når jeg selv er aktiv....magen buler til alle kanter, og jeg får meg noen spark som gjør skikkelig vondt.....nå er jeg sliten og deppa....

Ironien er at jeg er røyker også... :o(

Noen som kan gi meg noen råd så ungen roer seg bittelitt ???+

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en hyper liten bebi jeg også. Du skal være glad igrunn, for aktive bebier er glade bebier, sies det=)

Skrevet

Når min lille tulle holder på sånn så hjelper det når jeg legger meg eller setter meg i enn god stilling, og pappan holder hendene på magen min eller strykker forsiktig. Samtidig som han snakker med rolig stemme enten til meg eller til tullemor.Hvis ikke han er i nærheten prøver jeg å gjøre det samme selv ev. synge litt eller høre musikk som jeg liker.

Ikke enkelt å stresse ned når man blir sliten og deppa men lykke til!!

Skrevet

Har det slik selv. Er "bare" i uke 28 men den sista uka har vært slitsom. Enkelte dager har han max-pauser på 30 min. Ikke alltid spark, men ligger å spenner fra..mer og mer og mer..rett og slett svir i huden og prøver å få dytta han litt rundt.

Funker faktisk litt det der med far her også. Blir ikke stille, men roer seg. Som om de kommuniserer. Far tapper litt på ham og han svarer med like mange tapp tilbake. Helt utrolig å se på (kjenne på) !!!

Prøv å legge deg ned og virkelig strekke deg ut. Da blir det bedre plass og hender de roer seg litt da. Pass på sukkerinntak (evt. mat/drikke du vet h*n blir aktiv av) Synge hjelper for noen.

Ellers får vi være glade for at det er den veien og ikke andre. Heller en for aktiv baby, en en for rolig. Hadde nok vært mer bekymret da ja:) Skal til JM på fredag. Høre om hun har noen roe-tips:)

Skrevet

Jeg har også vært sliten i mage og sjel pga en overaktiv liten mann inni her. Men, på mandag var han rolig hele dagen. Jeg var også innmari sliten etter en travell helg, og gikk til sengs kl 9.30. Heller ikke da jeg skulle legge meg var han aktiv slik han ALLTID pleier, og da ble jeg jo ordentlig bekymret! Jeg prøvde å "vekke" ham, men det var såvidt han gadd "svare". Dagen etter dro jeg på legevakta med en urinprøve, for jeg hadde litt protein i urinen sist jeg var på kontroll. Alt var ok med urinen, og i går var han aktiv som vanlig igjen.

Etter en slik slapp dag, skal jeg bare sette pris på livlige spark inni der. For det var plutselig vanskeligere for MEG å slappe av når han var uvanlig rolig!!!

Tenk for noen sterke, flotte barn vi får!

Min første var også veldig aktiv, og han er en sunn&frisk gutt som er aktiv i dag også. På en positiv måte -Ikke Hyperaktiv:o)

Skrevet

Er i uke 35, og aktiviteten vil ingen ende ta ;-)

Synes det er tungt, men godt å vite at ungen lever og at jeg slipper å engste meg. Mange som har det motsatt, og det er jo en trøst for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...