talie83 har fått Elias:) Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Hei, var på legesjekk i dag med UL Alt så helt bra ut, den lille sparket og slo vilt fra seg og legen mente at terminen var riktig Men en ting jeg helt glemte å spørre om var at, han sa det var proteiner i urinen og han skulle se om det var det neste gang også. Men hva betyr det? Ble litt stresset og glemte helt å spørre om det er farlig. Dette er nr 3 og jeg har ikke hatt det med noen av de 2 andre. Noen som vet hva det betyr? Er litt bekymret......
løv@ Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Vanligvis er "porene" i nyrene for små til at proteiner går igjennom, og dermed kommer i urinen. At de finner proteiner i urinen trenger ikke bety at noe er galt, men er en indikasjon på at nyrene er utsatt for ekstra belastning. Noen har alltid protein i urinen, er ikke farlig i seg selv. Noen kan få proteiner i urinen pga blodtrykket. Jeg ville tatt det med ro og ventet på tilbakemelding fra legen.
veca'sbaby Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 eggehvite eller protein i urinen skal normalt ikke slippes gjennom nyrene...I forbindelse med urinveisinfeksjon kan det sees protein i urinen.Man får jo som kjent lettere urinveisinfeksjon når man er gravid.Man kan også ha det uten å merke noe,før det blir en høyere infeksjon i nyrebekkenet.. Protein i urinen oppstår også ved svangerskapsforgiftning som jo kan være svært alvorlig.derfor er det viktig å overvåke dette så tidlig som mulig. (kilde: "gravid" fra mars/april) jeg hadde også protein i urinen,men bare bittelitt, og det viste seg å ikke være noe som helst, derfor er det ikke sikkert det er noe viktig. Men greit å sjekke sant? de sjekker jo dette hver gang.. noenganger går det over av seg selv slik som hos meg:D lykke til!
talie83 har fått Elias:) Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2006 Takk for svar Ringte mamma på jobben nå, hun er sykepleier på sykehuset, og hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg Hun hadde det med meg og mine 3 søsken. Hun sa også at det var farligst de 3 siste mnd. av svangerskapet for da kunne det bety svangerskapsforgiftning, men de jo bare i begynnelsen enda så var ikke noe å tenke på Tror det med blodtrykket stemmer i mitt tilfelle for det lever sitt eget liv. Plutselig er det veldig lavt og så bare blir det kjempe høyt, men sånn var det med de 2 andre også Det er bra å ha dere jenter her inne, når legen ikke informerer så godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå