Gå til innhold

Protein i urinen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var på legesjekk i dag med UL :)

Alt så helt bra ut, den lille sparket og slo vilt fra seg og legen mente at terminen var riktig :)

Men en ting jeg helt glemte å spørre om var at, han sa det var proteiner i urinen og han skulle se om det var det neste gang også.

Men hva betyr det? Ble litt stresset og glemte helt å spørre om det er farlig.

Dette er nr 3 og jeg har ikke hatt det med noen av de 2 andre.

Noen som vet hva det betyr?

Er litt bekymret......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er "porene" i nyrene for små til at proteiner går igjennom, og dermed kommer i urinen. At de finner proteiner i urinen trenger ikke bety at noe er galt, men er en indikasjon på at nyrene er utsatt for ekstra belastning. Noen har alltid protein i urinen, er ikke farlig i seg selv. Noen kan få proteiner i urinen pga blodtrykket. Jeg ville tatt det med ro og ventet på tilbakemelding fra legen.

Skrevet

eggehvite eller protein i urinen skal normalt ikke slippes gjennom nyrene...I forbindelse med urinveisinfeksjon kan det sees protein i urinen.Man får jo som kjent lettere urinveisinfeksjon når man er gravid.Man kan også ha det uten å merke noe,før det blir en høyere infeksjon i nyrebekkenet..

Protein i urinen oppstår også ved svangerskapsforgiftning som jo kan være svært alvorlig.derfor er det viktig å overvåke dette så tidlig som mulig. (kilde: "gravid" fra mars/april)

jeg hadde også protein i urinen,men bare bittelitt, og det viste seg å ikke være noe som helst, derfor er det ikke sikkert det er noe viktig. Men greit å sjekke sant? de sjekker jo dette hver gang.. noenganger går det over av seg selv slik som hos meg:D

lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Ringte mamma på jobben nå, hun er sykepleier på sykehuset, og hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg :)

Hun hadde det med meg og mine 3 søsken.

Hun sa også at det var farligst de 3 siste mnd. av svangerskapet for da kunne det bety svangerskapsforgiftning, men de jo bare i begynnelsen enda så var ikke noe å tenke på :)

Tror det med blodtrykket stemmer i mitt tilfelle for det lever sitt eget liv.

Plutselig er det veldig lavt og så bare blir det kjempe høyt, men sånn var det med de 2 andre også :)

Det er bra å ha dere jenter her inne, når legen ikke informerer så godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...