Gå til innhold

Når legger du barnet ditt for natten? ca 3 mnd

Anbefalte innlegg

Ser det er så mange som legger barnet sitt noen timer før de legger seg selv. Vi legger minsten når vi selv legger oss, ca 23- 23.30 tiden. Da sover hun i 5-6 timer før det ammes. Deretter ca 2- 3 timers soving i slengen. Prøvde å legge hun kl 21 en kveld men da ble det amming hver 2.- 3. time hele natten gjennom. Hadde bare vært så godt med litt tid for oss selv på kvelden. Hvordan gjør dere det?

Kanskje det går seg til etter noen dager,om jeg prøver å legge henne tidlig? Noen erfaringer?

Fortsetter under...

hei!

jeg har ei lita jente på 3 mnd. jeg har henne våken fra fem til halv seks på ettermiddagen, og så lenge hun orker. når hun begynner å bli trøtt bader jeg henne, og etterpå ammer jeg henne. da sovner hun som en stein, og sover til mellom fire og seks, og ammer igjen da, og så sover hun ca fire timer etterpå igjen... hun er veldig snill altså, men tenkte kanskje dette går for dere også?

Lillegutt la seg sammens med oss når han var nyfødt. Etter ca 1 mnd la han seg ca 21-2130. Når han var ca 2 mnd la vi han i 1830 tiden og nå er det blitt en vane. Han er 3 1/2 mnd nå. Det er så godt at han legger seg så tidlig. Jeg prøver så at han ikke sover dupp lengre enn til senest 1700, helst 1630;o) Da blir han så kveldstrøtt atte;o)

Vi er oppe i 0830-0930 tiden på morgenen. Han spiser hver 3. time hele døgnet. På natten sitter jeg våken og ammer, for så å legge han tilbake i sengen sin selv.

Bare prøv å legge henne litt tidligere for hver dag/over en periode.

Annonse

før var poden våken til ett-to om natta, og sov til tolv neste dag, med ca tre ammepauser.... men så begynnte jeg å stå opp tidligere med han, rundt ni, og da ble det mye slit og mye trøtteskriking om kvelden, før han tilslutt "tok hintet" og endret sovevaner.

Etter én mnd sovner han fast rundt ni, etter et varmt bad og kveldspupp, og sover til mellom 4-6 om morgenen for en liten frokost, og så sover han til ni igjen hvor vi ligger og drar oss i ca en time. Herlig!!

Men han vil faktisk ikke sovne kl 21 om han ikke har fått kveldsbadet, blir liksom litt forvirra de dagene badinga mangler, så da må jeg jo nesten bare bade ham hver kveld...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...