Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Hei, Lurte på om det finnes noe man kan feste på knærne til de små slik at det ikke blir så glatt når de prøver å krabbe. Har parkett i hele leiligheten og har en som ønsker så veldig å krabbe, men det er såååååå glatt......
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Kjøp gymsokker med gummisåle, klipp av tåen og tre de opp slik at de dekker kneet som en slags knebeskyttelse.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 uansett hvor glatt det er på gulvet, så klarer de det når de er sterke nok og finner teknikken....jenta vår har ålt seg på magen i et par uker og har begynnt å stå på alle fire men nåår hu skal frem sklir knærne....me det tar nok en uke eller to så regner jeg med at hu krabber på knærne på glatt gulv:-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Takker og bukker - da prøver vi med gymsokker og ser om det hjelper på teknikken:)
SurreGuri Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 jeg knutter antisklimatte rundt knærna..hihi sånn som du har under tepper og slik..klipper de i to lange strimler. du kan kjøpe dette på coop bygg og slike butikker for ca 50 kr meteren og det er mye for lite penger. du trenger ikke mere enn bittelitt, men tror ikker de selger mindre enn 1 meter. dessuten er det mykt for knærna =)
andemora Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Et alternativ er jo å ta av hele strømpebuksa... og passe på at det ikke er full gjennomtrekk der ungen holder på
Fru_Pigalopp Skrevet 30. mai 2006 #7 Skrevet 30. mai 2006 Det finnes strømpebukser med antiskli på tær og knær!! Selges på babyutstyrs butikker
Gjest Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Jeg kjøpte nytt gulvteppe, et stort et. Og dermed fikk hun framdrift!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 Hei Var på Foreldre og Barn messen på Exporama forrige helg. Noen svensker hadde stand der med et produkt de kaller Kryp. Er en strømpebuke med anti-skli på føtter, rompe og knær. Selges i sort og hvit på Krypbaby.com De er kjempe fine=)
Halloween-mamma Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er overbevist om at litt av grunnen til at gutten min krabber allerede nå er at han MÅ krabbe (eller rulle) for å komme seg noen vei - gulvet her er av ubehandlet tre og ikke noe glatt i det hele tatt. Så om han hadde "vokst opp" på parkettgulv og kommet seg fort og fint fremover ved å åle så hadde han nok ikke hatt hastverk.. Så jeg tenker derfor at slike antiskli-saker må være ganske lure Er jo også mer naturlig for babyene å ha et underlag som ikke er helt glatt (hvis man tenker at de hadde vokst opp i en hule uti skogen, som i riktig gamle dager!)
mie76 Skrevet 31. mai 2006 #11 Skrevet 31. mai 2006 Helt enig med deg Halloween-mamma. "Parkett-generasjonen" lærer nok å krabbe mye senere enn "vegg-til-vegg-teppe-generasjonen". Sneipen min lærte ikke å krabbe før jeg la ham naken på flisene, men da gikk det fort også. Hadde jeg visst om strømpebukse med antiskli på både knær og tå, så hadde jeg garantert kjøpt det.
SOMMER :) Skrevet 31. mai 2006 #12 Skrevet 31. mai 2006 vi har glatt parkett som var vanskelig å krabbe på for veslemor. hun krabbet der det var teppe og la seg ned å krøp da hun kom på parketten. jeg syns ikke dette var et problem jeg da. tenkte som så at hun klarer å krabbe på parketten også når hun er sterk nok til det. nå fyker hun rundt i høy fart... :-) mulig hun krabbet litt senere pga parketten, men gjør egentlig det noe...??
mie76 Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 Det holder at ungen får i gang diagonalgangen ved å krabbe innimellom. Men det sies at barn som ikke får trent på diagonalgang, kan få innlæringsproblemer senere. Mange barn krabber ikke i det hele tatt, før de går. Ikke noe problem at de krabber senere, men et mulig problem dersom de ikke krabber i det hele tatt. Jeg er imidlertid ikke helt sikker på at det med mangelen på diagonalgang fører til dårligere innlæringsevne, kan vel like godt være omvendt? At de ikke lærer å krabbe og utvikle diagonalgangen fordi de har dårlig innlæringsevne. Det er jo også slik at mange som ikke krabber, heller ikke får problemer senere... Men vi får vel høre på ekspertene... :-P eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå