Gå til innhold

jeg vil bli sykmeldt!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lei av alt og alle er det samme som å være utbrent. for hva er du når du er utbrent da??? jo du er lei alt og alle. sliten og trøtt. ta deg en røyk isteden du! trenger ikke å komme hit å spre guffe fordi du har lyst på en røyk. ikke la det gå utover andre!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hissig idag anonym?.. hadde kanskje ikke vært så hissig med ditt eget nick.

Ut i fra det lucia skrev ser jeg ingen grunn til å hisse seg opp heller..

Skrevet

OI, da tror jeg faktisk at jeg er utbrent ca to ganger om dagen! Trodde det ble kalt hormoner jeg??

Skal gå til legen i morgen og be han sykemelde meg fordi jeg har hormoner:-)

Skrevet

Lurt, tvilling79 :) Henger meg på den jeg!

Skrevet

dere er alle sammen så useriøs altså....la nå den stakkars jenta være. kan hende hun har et kjempeslitsomt svangerskap. ikke alle som er supermamma skjønner dere. snakker av erfaring. har selv hatt 3 barn og vært sykmeld det meste av gangene.så jeg skjønner godt at hun har det tøft. ikke bland dere borti noe dere ikke har erfaring med, det blir bare vondt verre.

mamma42år

gravid for 4 gang

Skrevet

helt enig med deg mamma42

og når det gjelder anonymitet så spiller det ingen rolle om folk er det. ingen som vet hvem man er allikevell her inne. et tastetrykk så har man byttet nick. no problemo

Skrevet

Jeg synes også at det blir feil å sykemelde seg fordi en ikke gidder å gå på jobb.

MEN det er noe annet hvis en er skikkelig trøtt og mangler energi og sovner med en gang en setter seg ned. Er selv 21 uker på vei og vært dautrøtt store deler av svangerskapet + sover dårlig om natta.

Da er det ikke noe særlig å skulle bruke det lille en har av energi på jobben og måtte legge seg å sove når en kommer hjem fra jobb for å ha bittelitt energi til å yte på jobben neste dag. Hva da med å pleie kroppen og ikke minst forholdet til mannen, eventuelle andre barn og sin egen psyke? Nei å være gravid er kanskje helt naturlig og ingen sykdom, men skal si det har mange symptomer... Så ja - en kan faktisk bli sykemeldt "bare" for hormoner. Og det er IKKE noe nederlag - hadde en mann kjent på det samme hadde han nok blitt sykmeldt han og :) Som det står i bøkene, dette er ikke tiden for å være supermenneske, lytt til kroppen og ta signalene på alvor!

Skrevet

tusen takk Cinnamonntroll!

endelig noen om forstår

Skrevet

Kanskje jeg ikke er forbanna over røyken? Kanskje jeg bare er utbrent?? Syns ikke jeg har spredd noe guffe, i alle fall ikke mer enn deg!!

Skrevet

Gå til jordmor. Synes de mye lettere forstår sånt enn en lege. Da jeg ble sykemeldt i forrige sv.skap sa jeg bare som det var, at jeg var sliten, at jeg ikke hadde energi til noe annet enn jobben og følte at alt ble meningsløst når jeg brukte all min energi på jobben. Hadde bekkenløsning også da, men ble sykemeldt før det begynte å plage meg noe særlig. Graviditet er ingen sykdom, men det er søren meg et slit og vi har rett til å slappe litt av og ta vare på oss selv, skal gjerne ha litt overskudd til den lille kommer også. Så bare syt og klag du, lykke til!

Skrevet

Man kan ikke bli sykmeldt av jordmor

Skrevet

Må si jeg blir ganske provosert..... Det er da ikke slik at svangerskap er noen sykdom og at man dermed kan lyge på seg en vondt her eller der og bli sykemeldt i lang tid, eller? Bare fordi man er lei. Det er da folk hele tiden, gravide og ikke gravide.

Om du er helt på bånn, så kan du kanskje prøve å snakke med legen om det og kanskje du kan få 1-2 uker sykemelding slik at du får hentet deg inn igjen? Men å lyge på seg noe for å kunne gå hjemme til fødselen synes jeg er litt drøyt. Da er ikke arbeidsmoralen særlig høy iallfall. -Men det er meg da......

;-)

Skrevet

Må også si jeg blir litt provosert av denne holdninga til mange her.. "Forslag til hva jeg skal si til legen, hvor skal jeg ha vondt,Osv....." Skam dere. Er man utslitt bør det være en helt ærlig sak; gå til doktoren og fortell hvordan dere har det.. Mener ikke man skal jobbe til man havner i en depresjon eller noe, men om det bare er fordi en synes tiden går langsomt fram mot termin og man er "lei" og ikke gidder gå på jobb, da har jeg store problemer med å synes det er koselig at skattepengene jeg betaler skal gå til dere der på sofaen eller kafeen.... Virker på meg som en utrolig lettvint holdning, usolidarisk, mulig dere ikke mente "he he"?

Skrevet

Mye pepper her:) DU har jo ikke sagt så mye om hvor langt du er på vei osv. Jeg var DRITSLITEN etter 1.tri, hadde spydd i ett sett, var supersliten hele tiden og hadde absolutt ingen energi. Jeg fikk meg først 2 uker 100%, siden 50% sykemelding som hjalp veldig på energi og humør. 2. tri er jo som regel bedre, man føler seg mer på topp.

Men nå har bekkenløsning satt inn for fullt, og jeg får ikke LOV til å gjøre noe som helst, ikke jobbe,trene, gå i trapper osv. Jeg kan ikke leke med veslejenten min, tvinger meg til å ha små prosjekter hver dag.

Jeg blir derfor provosert av å skulle ønske seg "ekstra ferie", som jeg ofte får slengt i trynet. Det er kjipt for de som ikke har anledning itl å jobbe, at andre ikke gidder. Det bygger opp under myten om at gravide snylter, det vil gjøre det vanskeligere for arbeidsgivere å stole på at vi er på plass, vi ser jo at diskrimineringen skjer hele tiden!

Ta deg time-out om du må hente deg inn igjen, men å bruke svangerskapet for å dikte opp grunn til at du ikke vil jobbe,blir i drøyeste laget. Det er faktisk dritkjedelig å være hjemme hele tiden også...

Skrevet

Det er jo nettopp på grunn av slikt som dette at gravide får dårlig rykte på arbeidsplassen!! Og at arbeidsgivere "frykter" svangerskap.

Det er nok dårlig arbeidsmoral som ofte ligger i bånnen her, og så blir svangerskapet brukt som en unnskyldning til å kunne slippe å gå på jobb. Blir utrolig provosert av sånt.

Har full respekt og medfølelse for de som faktisk HAR plager i svangerskapet. De som bare vil finne på en grunn til å gå hjemme øker jo bare kritikken mot de som rettmessig må gå hjemme!

Skrevet

Nei, jordmor kan ikke sykemelde, men min jordmor bare fortalte legen på helsestasjonen hva problemet var så hentet jeg bare sykemeldingen hos legen.

Mener heller ikke man skal lyve for å få sykemelding, og derfor mener jeg man burde gå til jm, de forstår mye bedre (etter min erfaring) at man trenger litt ro og tid til seg selv i denne, for mange, tøffe tiden. Jeg var til tider veldig langt nede og syntes livet var uten mening nesten, fordi jeg bare jobbet og sov.

Det er så fort gjort å dømme andre hvis man ikke har så store problemer under svangerskapet, og da mener jeg psykiske problemer også, ikke bare vondter. Vi damer er også veldig flinke til å dømme hverandre, veldig synd! Sisters aren't doing it for themselves!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...