Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 hva kan jeg si til legen min??? er rett og slett lei av alt og alle. orker ingen verdens ting lengre. er såpass ærlig at jeg innrømmer at jeg vil gå hjemme til fødselen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Har du ingen plass du kan ha vondt? Det er vel den letteste utveien. Hvor langt er du på vei?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 ååh d vil jeg også!! føler d helt likt som deg...skjønner så godt men føler meg råtten for å føle d slik!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 ja jeg føler meg litt råtten, men må bare innrømme at jeg har lyst til bare å være hjemme. noen som har en ide om hva vi kan si til legen vårres? hvor skal vi ha vondt liksom...hehe ikke noe artig å "lyve" på seg noe, slik at man risikerer å bli satt på en haug med kontroller heller:-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 si at du har vondt i ryggen og bena, er ekstremt sliten og ikke noe energi. hadde det vært min lege, hadde jeg blitt sykmeldt før jeg var ferdig å snakke...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #6 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har ikke blitt satt på noen kontroller. Han sjekker ikke det jeg er sykemeldt for egentlig hehe.. men nå har jeg utrolig vondt da, ikke bare lei av alt. Du kan ha mye kynnere, vondt i ryggen osv.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #8 Skrevet 30. mai 2006 Jeg har ingen gode råd til deg. Jeg syns faktisk ikke noe særlig om å bli sykmeldt fordi man er lei. Sykmelding blir brukt for folk som er syke og ikke kan jobbe, alle er jo lei til tider, og jeg syns det er dårlig gjort overfor arbeidsgiver og de som ev. må gjøre den jobben den sykmeldte ikke får gjort. Dagens moralpreken!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #9 Skrevet 30. mai 2006 ja d blir dumt å lyge på seg noe og så gå oftere til kontroll for noe en ikke trenger gå for..hehe
Myrnixa Skrevet 30. mai 2006 #10 Skrevet 30. mai 2006 Du får tenke som så at det er folketrygden som betaler deg når du har vært sykemeldt over 14 dager.. folketryden er sponset av skattebetalerne.. godt å vite at skattepengene våre går til et slikt godt formål:-) Det viktigste er jo tross alt at du får gå hjemme frem til fødselen, det betaler jeg gjerne for!
*Lucia* Skrevet 30. mai 2006 #11 Skrevet 30. mai 2006 hehe, merkelig at alle var anonyme på denne tråden da..... :-)))
*1D* Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Hmmmmmm...... Jeg lurer på hvorfor jeg Lucia??? Kan det ha noe med at de faktisk lurer på om andre ikke er helt enige....
Heffalump mamma Skrevet 30. mai 2006 #13 Skrevet 30. mai 2006 Si det som det er, spør om du kan få en eller to ukers sykemellig til å lade opp bateriene igjen. Syns ikke noe om å gå hjemme lenge om man ikke "feiler" noe jeg da men... Hvor langt er du på vei da? Og skal si vi var anonyme i dag....
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #14 Skrevet 30. mai 2006 Etter den uken vi hadde med kjempe fint vær og mye varme ble jeg sykemeldt en ukes tid. Var helt utmattet. Ble kjempe motivert til å jobbe videre etter den uken!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #15 Skrevet 30. mai 2006 takk TVILLING79 jeg sponser deg å du sponser meg:-) syns at hvis man er utbrent å lei, så gjør man ikke en god jobb uansett. er helt ening med deg angående skattepengene. jeg kan godt bruke min del for å hjelpe andre i samme situasjon. folk er forskjellige ikke sant, og ingen svangersakp er like. Takk for støtten!!! er selv i uke 17 snart
milla75fikk en gutt Skrevet 30. mai 2006 #16 Skrevet 30. mai 2006 synes det kommer an på hvor langt ut i svangerskapet du er. Litt tidlig å gå hjemme fordi man ikke "gidder" å jobbe allerede i uke 17. Men spør om en uke eller to for å lade opp batteriene, det er vel en ærlig sak. Si man er sliten, deppa og lei. Det kan jo hende det blir kjedelig å bare være hjemme også....
<3 Jentemafian <3 Skrevet 30. mai 2006 #19 Skrevet 30. mai 2006 Jeg er 20 % sykmeldt for jeg klarer ikke jobbe fulle dager blir helt utslitt. Det er ikke mye men det hjelper masse. Kjenner energien er mye bedre nå enn da jeg jobbet 100 %. Var ærlig med legen jeg, fortale hvordan jeg hadde det og han skrev ut sykmelding uten noen spørsmål. Får for 14 dager i gangen så ringer jeg og forteller at jeg vil fortsette så sender han en ny. Enkelt. Husk du skal kose deg også vettu
HanneL Skrevet 30. mai 2006 #20 Skrevet 30. mai 2006 anonyme tullinger. Det er skikkelig surt å lese slike innlegg og smertelig være klar over at mine skattepenger går til late damer på sofaen uten noen som helst fysiske plager. Vi blir da alle lei av å være gravid! Jeg er drittlei av å vaske klær og egentlig ganske lei av å måtte hente datteren min i barnehagen hver dag for det er så langt å kjøre. Tror kanskje jeg bare skal droppe disse tingene fra nå av fordi jeg er så lei. Skjerp dere!!!!!
hvorforerallenickopptatt? Skrevet 30. mai 2006 #21 Skrevet 30. mai 2006 Eg skjønner godt du ikke tør å stå frem med nick! En ting er å ha reelle plager ved å være gravid, en annen ting er å være lat . Ikke rart sykefraværet i dette landet går rett til værs viss folk går og lyver seg til sykemeldinger. Arbeidsmoralen står det dårlig til med virker det som.
Myrnixa Skrevet 30. mai 2006 #22 Skrevet 30. mai 2006 Tror det fremgår ganske klart av innlegget mitt hva jeg mener. Jeg er selv nesten 21 uker på vei, og skjønner godt hvordan det er å være sliten på jobb - i dag holdt jeg faktisk på å sovne på pulten min i det jeg bøyde meg ned for å skru på pcen:-) Gikk over da.. Jeg mener ikke å dømme noen, og respekterer fullt ut dem som ikke klarer å være i jobb. Jeg er også tilhenger av at gravide skal kunne ta en pause FØR de kollapser! Jeg synes likevel at de innledende innleggene i tråden viste en smule lettvint holdning til det å sykemelde seg - men, mulig jeg hengte meg litt for mye opp i "hehe":-) Folk må gjerne bli fornærmet over mine synspunkter, på samme måte som jeg kanskje blir "fornærmet" over andres holdninger. Synes likevel graden av anonymitet her er en smule påfallende:)
*Lucia* Skrevet 30. mai 2006 #23 Skrevet 30. mai 2006 Det irriterer meg at skattepengene mine går til dette formålet....: "jeg gidder ikke jobbe" Hva er det for noe da??? "sliten og lei" DET er alle innimellom Ingen problemer hvis folk er syke men å ikke gidde?? Er rimelig lei av å bruke all energien min på jobb og være kjempe sliten når jeg kommer hjem jeg også, men det kunne ikke falle meg inn å sykmelde meg fordi jeg "ikke gidder" -og tenk på de stakkars folka dere jobber med som sitter igjen å må gjøre deres jobb..... Trodde tvilling var ironisk jeg også.... men var kanskje ikke det.........
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #24 Skrevet 30. mai 2006 det er faktisk en sykdom å være utbrent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ikke rart noen har vanskelige svangerskap, når de går rundt som noen supermammaer!!! vis respekt at folk er forskjellige. ikke alle som er likens skjønner du. å at du syns det er trasig å kjøre å hente datteren din er vel et kapitel for seg selv. du har nok et større problem der du ja!!! støtter innleggeren 100% man må selv føle på kroppen sin hva som er rett for hvert enkelt tilfelle
*Lucia* Skrevet 30. mai 2006 #25 Skrevet 30. mai 2006 er "lei av alt og alle" det samme som utbrent?? Eller er utbrent et pent ord for det?? Ta en Bondevik liksom....??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå