Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snorking er vanlig her, far skal snart ta bort mandler og litt av drøvelen. Datteren vår snorker noe så forferdelig, vi var med legen og han sa at hun hadde middels store mandler, men han så ikke i nesen hennes. Hun er trett hele tiden, dette minner om far. Er det noen som har fjernet mandlene på barna når de er så små? Min datter er 2,5 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden her ihuset snorket veldig mye.Hadde pustestopp og snoket også på dagtid i våken tilstand.Vi krevde å komme til spesialist,og det ble bestemt at skulle fjerne falske mandler....Da var han akkurat 2.....De falske mandlene viste seg å være veldig stor....men legen vurderte det slik at han kunne vente med opr. av mandlene.Under oppvåkningen fikk han problemer med pustingen,fikk oksygen ......legene sprang ut og inn å så på han.Da fortalte jeg at dette var normal pusting for han( derfor jeg sikkert virket veldig rolig).....de kunne fortelle at dette overhode ikke var normalt,og fikk beskjed om at han skulle opereres så fort som mulig(gikk 1mnd),da var han 2 år og 1mnd.

Vet om ett annet barn som også¨ble operert på den alderen,men har forstått det slik at det er i ekstremtilfeller at barn blir operert så tidlig.Legene venter helst til 4 årsalderen.

Hvis dere ikke har vært hos spesialist,så krev henvisning.

Vi har fått vite i ettertid at vårt barn kunne fått senskader pga dette ......brukte hele overkroppen når han pustet.

Skrevet

Gutten vår snorket noe helt forferdelig før han fikk operert bort falskmandlene. Han hadde i tillegg konstant tett og rennende nese. Han fikk operert bort falskmandler i februar i år, da var han akkurat fyllt 2 år. Snorkingen er blitt mye bedre og han er ikke tett i nesen lenger. Vi har nesten fått en ny gutt som nå sover bedre og som faktisk kan puste gjennom nesen!

Vi fikk vite at det ikke spilte noen rolle hvor gammelt barnet var når det ble operert. Jeg trodde nemlig også at vi måtte vente til han var 4. De ville imidlertid ikke ta halsmandlene denne gangen (var egentlig satt opp at han skulle ta disse og). Et slikt inngrep innebar større risiko for en så liten kar. Resultatet etter operasjonen viste uansett at det holdt å fjerne kun falskmandlene.

Jeg synes dere skal kreve å få komme til en øre-, nese-, halsspesialist og få sjekket jenta deres ordentlig!

Skrevet

Min gutt snorket fra han var baby til han var over 2 år, men nå er han snart 4 og snorker ikke lenger. Det har gått over av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...