Gå til innhold

"Eiesyk" ettåring...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir så sint når hun må dele leker med andre. Uansett om det er noe hun leker med eller ikke, så SKAL hun ha det. Hun tviholder på tingen og hyyyyyyyler. Hun kan gråte utrøstelig i 15 min. om det ikke går hennes vei....... Trodde dette var noe som kanskje kom i to års alderen.... Hva er deres erfaring? Hvordan forklarer man en ettåring at man må dele, og at man ikke kan rive leker ut av hendene på andre barn?

Hun kommer til å få noe å bryne seg på i barnehagen til høsten, tenker jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, slik er guttungen min enda, og han er 2,5 hehe, var vel liten trøst da men...

Skrevet

Vanskelig dette. Har vel egentlig ikke noe svar til deg, men vil bare si at vi har det på samme måte her. Hadde barseltreff her i går, og hun ble helt hysterisk når de andre vil prøve lekene hennes. Spesielt de som var nye... Var ikke sånn før. Begynner vel kanskje å skjønne forskjell på mitt og ditt? Hun har også begynt å bli litt sjalu tror jeg. Før brydde hun seg ikke noe om jeg bar på andre babyer, men i går begynte hun og gråte og "klatret" oppover beina mine for å tas opp selv.

jaja, det går vel over :-)

Skrevet

Hehe, så ikke dette før jeg svarte :-) Har han vært sånn siden han var 1?

Skrevet

Har en 1 åring her..han var sånn en periode...vi begynte å bytte med han. Skal han ha en ting, så må han gi fra seg det han har i hånda.

Fungerer kjempefint.

Skrevet

Det var lurt, vi får forsøke bytte-leken.....

Skrevet

Yngstefrøken er 1,5 år og hun er både "eiesyk" og sjalu på alle de som kommer for nær mamma :-) . Spesielt på dagbarnet mitt, hun tåler ikke at jeg koser med han eller tar han på fanget. Men hun må jo lære seg å ikke reagere slik og lære seg at man må dele . Heldigvis har man to bein så man kan ha et barn på hvert lår dersom noen skulle ha behov for et fang å krype opp i :-) For å stoppe raseriutbrudd med feks. leker så bytter vi, eller får barna til å bytte.

Skrevet

sånn har datteren min vært i endel mnd og hun er 19 mnd nå. når hun begynte å få mer og mer språk så var alt min min min min. innførte også bytteleken og det fungerte fint her. bortsett fra at hun noen ganger gir meg sutten sin i bytte for eksempelsvis en kaffe kopp som hun absolutt skal ha. og så høflig sier hun værsågod og tusen takk til dethun håpefullt venter jeg skal gi henne. lærer fort å være litt sleipe. hender også at hun henter gamle lekr som hun er lei av å gir til den ungen som er på besøk for å bytte med det som er mye mer spennende ikke alltid like populært hos den andre da. noen ganger fungerer det andre anger ikke. når hun er trøtt så er alt min min min da er det ingenting som funker. men begynner å få en viss forståelse for at den som hadde leken først skal bruke den. du kan trøste deg med at det er en fase som ikke blir bra på lang tid ennå men blir bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...