dinforalltid Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 Nå merker jeg det går helt trill rundt for meg hvert øyeblikk. Poden nekter å sovne uten at en av oss er helt i nærheten. Vi har fått avvendt han med å bli tatt på, slik at nå er det "bare" å være ved siden av. Dette har vi gjort lenge, og for et par uker siden orket vi ikke det lenger. Det ble til at en av oss satt i mørket hos han mens han sov, for han våknet om vi ikke var der. Vi startet da med å la han skrike stående i senga, og at vi gikk inn med jevne mellomrom. vi småpratet i stua, han hørte oss hele tiden. ( Liten leilighet.) Etter fire slike forferdelige kvelder, hvor han nærmest besvimte etter ca 3 timer, ble han syk. Ganske høy feber, og da gjelder ikke slike regler lenger. Han ble frisk etter tre - fire dager, og så var det på`n igjen. Like jævlig. Ba om tips på 0-1 år siden, der svarte mange at han tydeligvis ikke var moden enda. Jeg fikk mer enn dårlig samvittighet for alle timene til sammen som han har skreket. Men nå er jeg tilbake til start igjen, har ikke mer tålmodighet. Nå er det ikke bra nok at jeg sitter ved siden av han engang, nå vil han tilbake til å bli tatt på. Han har vært sånn fra han ble født, vil hele tiden ha selskap. Det er vakkert og søtt, at han er sånn - men det holder ikke lenger. Har fått eget rom, tenkte alt ble bedre da. Eneste forskjellen er at vi må gå inn på rommet hans på natten når han våkner, for hans skal jo da igjen ha oss i nærheten til han sovner. Hvor lang skal denne "fasen" være? Det har ikke skjedd noe spes i det siste, han er med en av oss, eller begge to døgnet rundt. Han har altså ikke opplevd noe "fryktelig seperasjonsangst". Hvorfor er han ikke trygg?? Han har ikke opplevd noe enda som har gitt han den angsten? OJ, dette ble skikkelig langt. Noen som henger med enda??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 30. mai 2006 #2 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg om akkurat samme ting! Det du beskriver er akkurat som vi har det. Gutten vår skriker i 1-2 timer hver eneste kveld. Han roer seg hvis vi sitter der men våkner med et hyl da vi gått ut. Han våkner flere ganger hver natt og skriker og vil ha en inne hos ham. Jeg er så sliten at jeg bare har lyst å legge meg ner å hylgrine. Gutten vår er blid og trygg på på dagtid og har tidligere ikke hatt problemer med å sovne selv. Det har gått helt fint og han sov rundt fra han var 9 mnd. I tillegg våkner han mellom 04 og 05 og det er ikke ofte vi klarer å få ham til å sovne. Jeg syns det er rart at han sover så lite. Han sovner først ved 21 tiden, er våken flere ganger per natt og så står vi upp ved 04-05. Dessverre....kan ikke hjelpe deg men du er alltså ikke alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsNina Skrevet 31. mai 2006 #3 Del Skrevet 31. mai 2006 Jøsses da, glad jeg ikke har det slikt! Har desverre ikke så mange råd å komme med, men har ikke helsestasjonen noen råd og tips? lege? Dette må da være alvorlig nok problem til at lege kan kobles inn? Dere kan jo ikke få nok søvn ut av dette til å klare å gå på jobb vel? Leste et innlegg her for en stund siden om en som hadde sunget inn natta sanger på cd, og spilte den om igjen og om igjen når barnet skulle legges.....kanskje det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 31. mai 2006 #4 Del Skrevet 31. mai 2006 det er vi som har spilt inn en cd der pappaen synger...den står på repeat...hjelper veldig for oss...har brukt den i mange måneder nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 31. mai 2006 #5 Del Skrevet 31. mai 2006 hvis han våkner om nettene, så hender vi setter den på da og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dinforalltid Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 31. mai 2006 ingen dum idè.. Prøver gjerne det, han elsker jo å høre pappan synge. Får det ikke til i kveld, men skal prøve i morgen. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #7 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei :0) Stakkars deg. Min lille gutt har vært akkurat slik han også. Han var kontaktsyk siden dag én.Da han var nyfødt og frem til 9 mnd sov han stort sett bare på armen eller i en vogn i bevegelse. Om natten hadde vi gode og dårlige perioder. I ukevis kunne vi slite med han slik som du gjør. Men så leste jeg et sted at de kunne bli overstimulert også.Vi prøvde jo så mye forskjellig.Tilslutt fant vi ut noe som funket veldig bra for han. Vi la han i egen seng, ga han smokken (selv om han ikke skjønner hva den er til. he he..), la noen kosebamser ved siden av og satte på spille dåse med lysbildeshow i taket i ti minutter. Da sovnet han momentant. Sikkert den rolige musikken og bamsene i taket. Noen ganger våknet han, og da tok jeg han opp og roet han helt stille, og la han ned når han hadde roet seg. Satte på spilledåsa igjen og da sovnet han like raskt. Tror han likte at vi var bestemte og helt rolige. Nå våkner han aldri om natten lenger. Håper dette kan være et lite tips til deg. Føler så med deg.. Vet akkurat hvor slitsomt det er. Lykke til! Hilsen mamman til Sondre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 1. juni 2006 #8 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvordan har det gått? Her har vi nå hatt grinemetoden light ved leggetid. Første kvelden gråt han i litt over 1 t og vi gikk inn og ut. Andre kvelden gråt han i 30 min og ikveld 10 min. Igår sov han uten å våkne på natten. Jeg håper det har snudd her. Håper det går bra med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dinforalltid Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei! Joda, vi holder det gående. Han er sta liten mann, som i går kveld (kveld nr4) skrek i 1t. og et kvarter. Han skriker, lytter, klager, skriker, lytter. Vi er inne først etter fem minutter, så hvert kvarter for å legge han ned å stryke litt på han. Det skal sies at i 2 netter på rad, har han ikke ropt på oss om natten! Først kl halv 6, da han får komme inn til oss. Bedring fra kl halv 5. Håper virkelig ikke han er like utholden i kveld igjen. Godt å høre at det er så stor bedring hos dere, håper det fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå