Gå til innhold

Nå er jeg litt fortvila!! Jenta mi vil nesten ikke ha pupp lenger, hun bare biter når jeg prøver!

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 8 mnd, og de siste dagene har hun nektet å suge. Hver gang jeg har prøvd å gi pupp (før hvert måltid), så bare biter hun istedenfor å suge. For et par uker siden fikk hun jo pupp flere ganger om nettene også, så da var det ikke så nøye om hun ikke fikk i seg så mye morsmelk på dagen. Men nå har vi nattavvent henne med nattpuppen, og nå er jeg redd for at hun ikke skal få i seg nok morsmelk. Idag har hun bare spist pupp to ganger (sugde godt og spiste endel begge gangene), men den første gangen var kl 6.30 og den andre gangen var 18.00. Hun nektet alle gangene jeg prøvde i mellomtiden. Er så redd for å miste melka. Eller at hun ikke skal få i seg nok kalsium eller andre ting hun trenger fra melka. Hva slags erfaringer har dere? Er det nok med to ganger om dagen når hun er snart 8 mnd? Eller bør jeg begynne å gi mme i tillegg i koppen? Jeg blir veldig glad om noen gidder å dele litt erfaringer og tanker omkring dette:-)

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problemet når gutten min var 7 mnd. Han ville bare ha morgen og kveldspupp. Jeg tok det med ro og lot han få når han ville ha. Etter en stund (ca rundt 8 mnd) ville han ikke ha det heller. Etter å ha prøvd i tre dager (pumpet ved siden av, fikk mindre og mindre melk ut) ga jeg opp og prøvde med mme. Det eneste rådet mitt er å søke på puppenekt på forumet og gjøre deg opp en mening selv om hva du vil gjøre. Må legge til at gutten min får alt for lite melk for han liker ikke erstatning (har prøvd alle typer), men jeg går ut ifra at det går seg til når han starter med vanlig melk. Har prøvd med noen slurker og det ser ut som om han liker det. Gir han også litt yoghurt nå (han er snart 11 mnd). Jeg ser det sånn at det er ingenting jeg kan gjøre med det allikevel så det er ikke vits i å bekymre seg. (Skal spørre på 11 mnd kontroll hva de synes...) Men søk på puppenekt du. Er mange råd om det på forumet

Husk å skift fra 'Din Baby' til 'Forum' under søkefeltet før du trykker søk.

Ville bare si at jeg selv., for 23 år siden, sluttet med pupp PÅ DAGEN da jeg var 6 mnd. Mamma syns det var helt krise, for jeg bestemte meg sånn over natta at jeg ALDRI ville ha pupp mer.... snålt det der.. Men jeg hadde heldigvis fått grøt et par måneder. Det fant aldri ut hva det kom av heller :) .... er vel ikke noe hjelp, men sånn var det hos oss..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...