Gå til innhold

Hvor farlig er det for babyen at man spiser LITE mat ?

Anbefalte innlegg

Med lite mat mener jeg, det som jeg har fått i meg i dag er : to brødskiver til morraen, to små kake stykker

i går menere jeg å huske jeg spiste : et el to knekkebrød, to barne boller med ris, og chips på kvelden

Er veldig sånnn det går igjen.. innemellom middag..

Fortsetter under...

OI!!!

Du har jo problemer med maten jente. Sukker sukker sukker og salt...

Har du snakket med legen om dette?

Hva med frukt, grønnsaker, vitaminer og sånt?

Er viktig for barnet at DU får i deg vitaminer og mat. For det er DEG det går ut over hvis ikke. Husk at barnet tar mye kalsium og lignende fra deg nå, og om du velger å spise så usunt, så kan du regne med at sjansen for å få masse hull i tennene under svangerskapet er STOR. Vi trenger ekstra kalsium nå, ikke mindre :)

Håper du klarer å spise mer i morgen.

Hva med vannmelon? Det er jo godt =)

barnet tar alle de vitaminene og næringen som dere skulle ha delt....så i første omgang er det ikke skadelig for barnet, for kroppen har et lager...men når det lageret er tomt...så blir det for lite næring til barnet OG deg....! ser du er som jeg var...mye søtt og lite normal mat....og her sitter jeg med svangerskapsdiabetes og kan ikke spise sukker lenger, og bare håper at det går over når ungen er født!!! selv om du ikke er sulten, er det SÅ viktig med sunn mat for at du skal fungere, og for at ungen skal vokse og fungere som normalt....!!! vist du synes det er vanskeli så be om hjelp.....!

av en eller merkelig grunn har jeg plutselig fått energien min tilbake da jeg fikk sukkerforbud...og vekten min har faktisk stoppet opp, jeg legger ikke på meg....så i hele mai har vektnåla vist det samme, enda ungen vokser.....! sist jeg gikk gravid var jeg sunnere i matveien, spiste en del snop den gangen også, men jeg la ikke på meg så mye da...!! men for egen del og barnets del, kutt ned på det søte....husk at barnet kan bli født med høyt blodsukker, og da de kapper navlestrengen kan ungen få føling, og i verste tilfelle kan banet få alvorlige skader av det å ikke lengre få tilført insulinet fra mora via navlestrengen.......det som holder meg i sjakk om dagen...

Har vel ikke snakka med noen sånn om det... men jeg har jo snakka med JM om dette noen ganger at jeg føler jeg spiser for liten men klarer ikke spise mere. Jeg har sagt at jeg spiser måltid 2-3 ganger om dagen og da sa hun at jeg hvertfall måtte presse inn et måltid til! Sånn at det ble 4 tilsammen. Legger ikke masse på meg heller, lagt på meg 10 kg hittil, har ca 5 uker igjen. Veier ca 68 kg nå, og er ikke tykk i kroppen. Babyen var ca 2500 g for noen uker siden, så den var jo ikke liten. Har lav blodprosent da, ca 9. kan dette være farlig med henhold til kosten? Heltærlig vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å få i meg mere mat.

Men drikker mye melk pga halsbrann da, så det går fort en liter om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...