eva luna Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 Den linken til abort-snuttene har vært oppe til diskusjon før. Og de er lagt ut av en ekstrem anti-abort gruppe for å sjokkere. Og det var blant annet to leger inne på skravlesiden som sa at fostrene de viser er alt for gamle til at det er snakk om en vanlig abort, det er bilder av babyer som har dødd i mors liv eller der fødselen har startet altfor tidlig. En lege sa at en av babyene til og med var nesten fullbåren! Så ikke gå inn og se på bildene og ikke tro at det er slik en vanlig abort foregår. Et foster som blir fjernet før uke 12 er ikke mer enn max 5-6 cm langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #2 Del Skrevet 31. mai 2006 Nei, men ved provosert abort fjerner du et lite menneske som har armer og bein - og et lite hjerte som banker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 31. mai 2006 #3 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg tror ikke det er noen som leser dette som ville tatt abort med lett hjerte - det er et kjempevanskelig valg som folk tar i vanskelige situasjoner. Vi skal være glade vi har retten og heller legge så mye som mulig til rette så kvinner ikke skal behøve å benytte seg av den, men det blir i alle fall ikke bedre av at man dømmer de som ser seg nødt til å ta abort, eller at man kommer med sånne utsagn. Forferdelig unødvendig, samme hvor sterkt man føler det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #4 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg og klarte ikke holde meg unna den siden og ble utrolig rørt av det jeg så. Og satt med tårer i øynene. det var ganske grotesk. Men jeg har ikke endret mitt syn på abort for det. I enkelte situasjoner er abort det riktige. De har jo satt på den gråte musikken til videoen, og når de viser hender og føtter på de små der så er det selvfølgelig utrolig trist å se. Men det er jo like ille å bringe et liv inn i denne verden og vite at det ikke har noe bra utgangspungt? Hadde jo blitt like trist om vi hadde hørt musikken som er på den videoen og sett et barn sitte på søppeldynga, uten foreldre, ikke et ordentlig hjem. Satt litt på spissen selvfølgelig. Men det er mange grunner til abort. Den videoen kunne jo like godt vært fra en MA som en vanlig abort?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå