Gå til innhold

Kveldsstell - dilemma!

Anbefalte innlegg

Noen som har et lurt forslag til hvordan jeg skal løse dette dilemmaet?

Liten får mat i sekstida på kvelden.

Etter dette tar vi kveldstellet og på med pysj. Så er hun mer eller mindre våken, kanskje en liten nap på en halvtime, fram til ca 21.

Da tar vi et raskt bleieskift og gir kveldsmat før det bærer rett til senga.

Før måltid er hun veldig grinete, vi må derfor ta kveldstellet etter nest siste måltid..

Dilemmaet er hvis vi har lyst å gjøre noe på kvelden.... Da er liten altså i pysj og ikke så veldig presentabel ;0)

Hvordan gjør dere dette?

Noen gode forslag?

Har prøvd med kveldstell etter måltidet 21, men da blir hun så våken at det er umulig å legge henne...???

Håper noen vil hjelpe!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5205649-kveldsstell-dilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann,

vi har det på samme måten her - kanelsnurren må stelles mens hun er i godt humør, ellers blir det bare baluba og lysvåken og sur baby etterpå :-)

men jeg lurer litt på hva du mente med dilemma i hovedinnlegget ditt - mente du at det blir dumt å ta liten med bort på besøk eller lignende i pysjen? Eller at h*n ikke er presentabel hjemme i pysj?

Uansett syns jeg kanskje at det ikke er et så stort problem sånn i bunn og grunn - bruk ekstra teppe og en liten lue i vogna utenpå pysjen hvis dere skal ut eller på besøk, eller vær hjemme med ungen i pysj og besøk i sofaen. Det gjør da ingen ting at liten har pysjen på? Hadde ikke jeg synes hvis det var jeg som kom på besøk :-) Småttiser er nydelige også i pysj!

bruk f.eks hele dresser fra katvig, ida T, Mollo, Holly

de kan brukes til nattdrakt eller på dagen.. er kjemestilige..

se f.eks. på disse sidene http://www.prinsesserogpirater.dk/browse.asp?cat=22

da er babyen presentabel å klar for senga...

håper det var til hjelp :)

Annonse

Jeg pleier å amme lillegutten først, så tar jeg stell med bleieskift og pysj, og så får han en ny runde på den andre puppen før jeg legger han i seng. Etter denne "påtåren" som det vistnok kalles blir han skikkelig trøtt og fornøyd. Da trenger han ikke ha pysj på før leggetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...