Gå til innhold

NOEN SOM HAR ERFARING MED FORDELING AV BARN I FERIEN?

Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har tre barn med min x-mann, det siste barnet vårt er født etter at vi flyttet fra hverandre( han fant noen andre)

Han har ikke vært int i barn nr 3, og mente at det var grunnen til at han ikke ville mere med oss. Da han oppdaget at jeg hadde truffet noen andre, da barnet var 4 mnd, skulle han plutselig leke pappa.

Vi skrev en foreldreavtale hos advokat om at han minste skulle være hos mor og de to andre skulle være annenhver uke hos oss begge, og sammenhengene to uker i ferien hos hver.

Faren har han minste annenhver helg, nå er minsten 2 år, han vil nå ha han i de to ukene som han skal ha de andre i ferien, det ville han også i fjor, da sa jeg nei, da jeg mener han er

for liten til å være borte i to uker, det mener jeg i år også, nå truer han med at han har snakket med folk og at han kan få politiet til å hente han hvis jeg ikke leverer han de ukene?????

Det kan vel ikke stemme??? jeg vil det beste for barnet, mens han gjør alt for å ødelegge for meg, jeg har samarbeidet med familiekontoret hele tiden, hver gang han har truet meg mednoe når det gjelder han minste, har prøvd åsi at vi kan dele opp de 2 ukene med at han har han i 3-4 dager og så hosmeg noen dager og så tilbake, men han skal være vansklig.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Faren kan "kreve" å ha barnet i 14 dager selv om aldren er 2 år... jeg er i en situasjon hvor faren ikke ønsker å ha barna sine mer enn nødvendig, så jeg har vært hos advokat, jeg fikk beskjed om at jeg kan ikke "tvinge" ham til å ha samvær med barna men jeg har heller ikke "lov til å nekte", det du kan gjøre er å ta opp kontakten med familievernskontoret igjen, eventuelt advokaten din og få de til å sette opp en avtale på "menneskelig skjønn", jeg fikk gjort det når det gjaldt et punkt i vår samværsavtale... det finnes alltid et "smutt hull", men om du tenker etter, hadde det ikke vært koslig for barna og egentlig være sammen med "pappa" i ferien alle sammen? Det som er kjipt er at så sant ikke faren er "farlig" for barnet så kan du ikke nekte samvær i ferier heller... kaller han deg inn for retten så er det du som "taper" tvisten, uten at jeg kjenner til hele historien din altså...!!!

Lykke til, håper det ordner seg for dere :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...