Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 4 måneder og 3 uker. Kun ammes. Han spiser med 3 timers mellomrom på dagtid. Men på natten våkner han minst 3 ganger (Fra 23-06), og ofte opp til 6 ganger. Krever mat for å sovne igjen. Har fin vektøkning (ca 300-350 g i uken). Er 67 cm og nærmer seg 8 kg.. Helsesøster sier jeg kan begynne med litt grøt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har begynt med grøt 4 mnd gamle, har gått kjempefint! Jeg hadde nok gjort det for kanskje å bedre på søvnen. :)

Skrevet

Tror egentlig du må kjenne litt på det selv. Dersom du synes det "koster" for mye, ville jeg råde deg til å gi grøt. Ser jo at du har tre små, så det er vel flere som krever sin bit av deg:)

Skrevet

he he.....nei det var jo ikke HI som hdde tre små. Hmmm hvile hode nå ja:)

Skrevet

Ja ville begynt med litt grøt

Skrevet

Gutten min er like gammel og spiser like ofte, og jeg har ikke tenkt å begynne med grøt ennå. Det gjør meg ikke noe å amme om natten så lenge han sovner igjen etter at han har spist. Jeg er bare kjempeglad for at jeg klarer å amme, jeg. :-)

Skrevet

Tror jeg ville begynt så smått med grøt ja. HS min anbefalte å starte med tilvenningen på dagtid, siden grøten kan gi litt mageknip. Så du slipper våkenetter;o)

Lykke til!

Skrevet

hvis han våkner så ofte for å spise, så ville jeg prøvd å introdusere litt grøt. jeg startet med grøt ca 5 mnd, for hun begynte plutselig å våkne mye på natta

lykke til :-)

Skrevet

Nei. Så lenge vekten er god så hadde jeg ventet. Hvis det sliter deg fullstendig ut hadde jeg startet med litt velling. Men husk på at det slett ikke er sikkert at nattesøvnen bedrer seg.

Skrevet

Vi begynte så smått med grøt når tulla ble 4 mnd. Hun våkna og lite sjarmerende ofte på nattestid...og måtte ha mat for å sove igjen. Hadde litt trøbbel med grøten og sykdom osv vi da...men nå er hun 5,5 mnd og vi begynner å få i henne litt mat. Virker som hun sover bedre av det ja. I går kveld spsite hun ganske mye, og sov fra 19.30-6. Spiste litt og sov til 7.30:o)

Jeg ville begynt om jeg var deg...er jo ikke skadelig:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...