Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 gode bleier som hjelper? har prøvd det meste. men det "eksploderer" i bleiene hver gang han får mat. det meste havner på ryggen. og lite i bleien....
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Har eit forslag, men det er heilt sikkert ikkje det du er ute etter: tøybleier. Vi har aldri opplevd slike episodar med tøybleiene, men når vi ein sjeldan gong bruker papir er det nesten bankers. Jadå, vi må vaske bleiene, men vi slepp å vaske alle kleda hans kvar gong han har bæsja.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Mitt forslag er også tøybleier. De har reddet meg gjennom måneder med allergi-bæsj. De gangene vi har forsøkt papirbleier for letthets skyld har vi endt opp med en unge med bæsj fra øverst til nederst. Og ja, jeg skyller heller tøybleiene enn å vaske alle klærene, for ikke å tenke på slitasjen det påfører klærene. Jeg er veldig fornøyd med popolinobleiene til nøstebarn. Om du har lyst til å forsøke tøybleier kan du høre med renholdsselskapet der du bor om de støtter innkjøp av slike.
LillaPilla Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Jeg byttet til en større bleie, og passed på at buksa ikke var for stram slik at det var plass til all dritten som kom ut. Da funket det veldig bra og jeg har vel ikke hatt ryggbæsj mer enn 2-3 ganger de siste to åra.
huldretussa+ Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Kva for nokre tøybleier anbefaler dåke? Kor får ein kjøpt dei og er det nokre spesielle tips i forhold til tøybleier generelt. Vurderer sterkt å kjøpe, men synest det er ganske dyrt. Kor mange bleier treng ein?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Vi bruker popolino fra nøstebarn, jeg liker at de kan kneppes på en vilter krabat som ikke ligger stille. Utenpå bruker vi ullbukse med knepping fra nøstebarn. Rumpa blir litt stor, men myk å ta på og god å falle på. Popolinobleiene er formsydde og slike bleier koster litt i innkjøp. Brettebleier er et betydelig billigere system, men er litt mer styr med til de større bleiebarna. Jeg har handlet på nøstebarn, men imsevimse.se har også gode produkter - mammaogmeg.no er forhandler av imsevimse i norge. motherease.com har gode bleier, men har ikke egen nettbutikk i norge, de sender til norge da. krabaten.no selger formsydde med sperrelag inne i bleia. Billige brettebleier kan du få på sparkjøp og på jysk. Du må velge om du vil bruke ull som sperrelag eller polyester, selv foretrekker jeg ull siden den puster definnitivt best. Så må du velge mellom brettebleier eller formsydde bleier, det kommer jo litt an på hvor stort barn du har. Vær nøye med hvordan du vasker tøybleiene. Bruk mildt og uparfymert vaskemiddel, bruk lite vaskemiddel og gjerne ekstra skylling. Finn en enkel rutine på oppbevaring og vask av tøybleiene, så blir det lettere å bruke de også. Hvor mange bleier du trenger kommer an på hvor gammelt barnet er og hvilken løsning du vil ha. Popolinoene og andre formsydde tørker mye senere enn brettebleiene. Store barn skifter skjeldnere bleie enn nyfødte. Vi har 20 popolinobleier + brettebleier til natt og reservebleier. Som nevnt over så kan det være lurt å sjekke om renholdsselskapet støtter tøybleie-innkjøp. Du finner også brukte bleier til salgs på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå