Gå til innhold

steril av klamydia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Anonym.

Vil gjerne svare på spørsmålet ditt, da jeg sliter med samme tanke..

For et par år siden fikk jeg beskjed om at jeg hadde klamydia.. Da hadde jeg vært i et fast forhold i 2 år, og ingen av oss, så vidt jeg vet, har vært utro.

Så dette har jeg mest sansynlig gått med i over 2 år.

Har snakket med legen og helsesøster og begge sier at 2 år ikke skal gjøre meg steril, men at det KAN gjøre det vanskeligere.

Har også fått beskjed om at vi må prøve i ett år for å få sjekket om det kan ha "ødelagt" noe for meg, enda jeg ba på mine knær siden jeg ikke klarte å slå tanken fra meg.

Men, poenget mitt er, det er liten sansynlighet for at du er blitt steril etter 6 mnd med klamydia, ut ifra det jeg har fått beskjed om fra lege.

Lykke til!!

Klem fra

Hei!

Jeg hadde klamydia og gikk med det i 4 år. Nevnte det for gynekologen på volvat men han virket ikke så veldig bekymret, tok bare en ny test for å se om det var borte. Det var det. Tror det grunnen til at man kan bli sterile er at hvis det ikke blir behandlet får man infeksjon, og da blir man syk da... så vi som ikke hadde noen symptomer trenger vel kansje ikke å bekymre oss?

Ja, eller faren er jo at infeksjonen skal spre seg videre oppi der....

Opp i eggstokkene/lederne...

Hadde ingen symptomer jeg heller, så fikk rimelig sjokk da legen sa at testen var positiv. :P

Jeg har sluttet å bekymre meg, lar det ligge til vi eventuelt har prøvd i ett år uten å lykkes, for så å få det sjekket hos lege.

Jeg var i et forhold hvor han (som jeg fant ut i ettertid) hadde vært utro opptil flere ganger. Jeg hadde hatt klamydia i godt over et år da jeg fant ut det.Gikk til legen fordi jeg hadde begynt å få en litt merkverdig rosa utflod.

Da jeg kom på sjekk etter "kuren" så var det borte.Legen sa ingenting om at jeg kunne bli steril eller at jeg kanskje kunne komme til å streve litt med å få barn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...