Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Hvor mye ammer dere barna deres og hvor gamle er de? Hvor ofte og hvor lenge og hvor mange ganger i døgnet?? og fra begge pupper hver gang eller variere det litt?? Ble mange spm dette her, er uerfaren på området og interessant og høre hvordan deres dager er..
Blomman Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Her kan du få mange forskjellige svar. Er ikke helt "nybakt" jeg nå da siden babyen er 4 mnd. men spiste fra starten veldig ofte - gjerne hver time eller halvannen til to timer mellom. Sugde ikke veldig lenge av gangen toppen 10 min. Det gjør han nå og - 10 min på en pupp pr måltid . men går gjerne opp til tre timer mellom nå da, innimellom oftere og. I går satte vi personlig rekord - ammet i 45 min - da koste vi oss da.
Firefly77 Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Har ikke tatt tiden på hvor lenge ham ammer, men tror det er 10-15 min i snitt. Og han ammer ofte på dagen/kvelden (hver time), og med ca 5-6 timer mellomrom om natta. Veldig uregelmessig, men vi har det veldig fredlig på natta ennå (han er bare to uker). Stort sett er det bare en pupp i gangen, men noen ganger er det begge (økedøgn).
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 Da snuppa var nyfødt ammet jeg gjerne hver 2. til 3. time på dagen og nesten i ett sett på kvelden. Fram til hun var rundt 8 uker satt jeg med den ene puppen framme stort sett fra 18 til leggetid, bare en dotur ble nesten katastrofe ;o) Det er helt normalt da, og det gikk jo over! Ammet bare fra en pupp fram til 14 mnd alder. Da begynte hun å ta to innimellom. Bortsett fra kveldene da, hvor hun tok annenhver hele tiden ;o)
Gjest Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 nå er lillegutt 3 mnd. Når han var nyfødt ammet jeg hver andre te tredje time men da hang han i puppen i over en halvtime, og på kvelden var det bare å sitte med puppen fremme. Som fjummsi sier en do tur var katastrofal her i gården. Fryktelig slitsomt men hadde en snill mann som kom springende med hva det måtte være så klager ikke:) pumpet av og til så pappan fikk gi så kunne jeg få slappe av litt alene. Det var deili:) Ammer fremdeles hver 2-3 time, men det var etter han begynte å sove på natta. Spiser seg vel opp til natta Men nå bruker han 5-10 min på ett måltid:)
-pixie- Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Da datteren vår var nyfødt hadde vi store utfordringer knyttet til spisingen. Hun var sugesvak og brukte lang tid på å lære seg å spise. Vi måtte bruke skjold de første 6 ukene, før hun var stor og sterk nok til å holde fast selv. Så lenge vi brukte skjoldet brukte hun derfor laaaaang tid på å spise, opp til halvannen time hver gang - noen ganger en pupp og noen ganger begge. Hun spiste hver 3.time eller oftere, regnet fra siste måltids slutt til nestes start. Datteren vår er 4 mnd og spisemønsteret er veldig forskjellig fra da hun var nyfødt - se egen tråd for det. Nå spiser hun fort og sovner aldri ved puppen, det gjorde hun alltid da hun var nyfødt. I begynnelsen følte jeg at jeg satt konstant med puppen ute og at jeg var våken døgnet rundt. Jeg fikk ikke til å amme liggende før vi sluttet med skjold, måtte sitte våken oppe. Da kunne hun bare sove ved siden av meg, og spise når hun var sulten - det gjør hun enda. Det tapper en for krefter å være så mye våken døgnet rundt. Så selv om jeg var h elt sikker på at vi ikke skulle ha baby i sengen før hun ble født, mener jeg nå at det er supersmart å samsove. Man forandrer seg ettersom babyen vokser til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå