Gå til innhold

Hei på dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor jeg havna her inne aner jeg ikke, men leste litt - og syntes dette er interessant. Jeg er stemor, til en gutt som er normal på de fleste områder. Han er snarlært - og jeg har sagt til foreldrene at det de må være mest obs på når han begynner på skolen - er at han slipper å kjede seg. Ikke at han er noen kjempeprofessortype, men jeg synes nå at læringspotensialet bør utnyttes.

Jeg var 4 da jeg lærte å lese. Jeg skrev og regnet stykker opptil 50 i hodet. Jeg leste masse, var veldig lærevillig - og dette varte til jeg begynte på skolen. Der ble jeg presset inn i sosialdemokratiske klasser - og ble etterhvert drit lei hele skolen. Skolebøkene var jo lest allerede 1. uka etter skolestart! Jeg gadd ikke å gjøre lekser, og hanglet meg gjennom videregående med middelmådige resultater.

Om ditt barn er litt over gjennomsnittet - så pass på at det får utfordringer nok!! Pass også på at de sosiale antennene får utvikle seg - og husk at ikke alle kan være en grei all-rounder:-))

Forøvrig synes nok de fleste at de har begavede barn, uansett:-)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med tante bassa!

Jeg var også slik, kjedet meg gjennom de første klassetrinnene uten å få noen utfordringer. Jeg gråt da jeg kom hjem etter første skoledag, for vi hadde ikke fått lekser. Min mor måtte lage lekser til meg for at jeg skulle få noe å bryne meg på. Jeg måtte vente på at de andre barna skulle lære å lese, og ingen lærere så det. De trodde at jeg for det meste satt og drømte meg bort og ikke fulgte med, kjeftet på meg fordi jeg tegnet mens jeg ventet på at de andre skulle bli ferdig.

Ikke la barna deres få samme behandling! De må få stimulans, ellers mister de interessen.

Ja til gode lærere som ser hvert enkelt barns behover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...