Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 J hadde på forhånd bestemt meg for å prøve å føde uten bedøvelse, og hvertfall ikke mer enn lystgass eller akupunktur, men når d kom til stykke gikk ikke d. J hadde sterke rier og synes d var helt for j.... men bare 2 cm åpning. Nektet når de spurte om j ville ha bedøve, men etterhvert klarte j ikke mer. J var helt utslitt å ba om å få epidural, selv om j var livredd for at den skulle være farlig og tidligere hadde sagt at j hvertfall ikke skulle bruke d. J sovnet så fort legen hadde satt den i, og sov noen timer. De mente d var bra at j tok den fordi j var utslitt, slik at j fikk samlet krefter igjen. Dette var tidlig på morgenen, og j hadde ikke fått sovet den natta. Nesten heller ikke natta før. Etter 6 timer fikk j ei sprøyte så j skulle få større åpning (hadde 6-7 cm og riene begynte å bli vonde igjen). 3 timer etter dette begynte j å trykke, og 1 1/2 time var hun født. Legen maste om sugekopper fordi hun kom skeivt og satt fast i skambeinet, men jordmor ville heldigvis vente med dette. De fikk snudd litt på henne, og hjalp meg med å trykke på magen min under riene. J var aktivt med å trykte, men d skjedde liksom ingenting. Nå føler j d som et nederlag fordi j brukte bedøvelse, selv om j ikke vet om j kunne klart d uten. Hva er deres syn på d? Er d feigt å ikke kunne føde uten å bli neddopet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5204264-mai-feigt-med-bed%C3%B8velse-trenger-andres-syn-p%C3%A5-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerjenta *Mamma til 3* Skrevet 30. mai 2006 #2 Del Skrevet 30. mai 2006 Kan ikke fatte at du tar det som et nederlag!!!!! Jeg fødte første med epidural, hadde en flott kontrolert fødsel uten de helt store om og men. Men så kom nr to, det var et hælvete! Først så ville de ikke gi epidural, så når de ombestemte seg var det for sent. Jeg hadde 4 cm og rett til fødtsel på 25 min!!!!! Der skulle du ha vært :-) Så nå venter vi nr tre for 9 dager siden, og sykehuset har fått brev om at her skal de være epidural så fort det lar seg gjøre. Ukontrolerte styrt fødsler er ikke bra hverken for barn eller mor (ikke far heller :-)) Så for å være sikker på at det ikke skjer så er det, det beste. Så lenge du kun fikk epidural var du ikke ned dopet, petedin ol. er det som "messer" med hodet ditt og påvirker babyen. Høres ut som fødselen din var tøff nok uten at du skal tenke på det!!!! Du har født, det er en prestasjon bare det. Og i grunn spiller det vel ikke noe rolle så lenge alt er bra med deg og barnet!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5204264-mai-feigt-med-bed%C3%B8velse-trenger-andres-syn-p%C3%A5-dette/#findComment-5205385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå