Arnadottir Skrevet 30. mai 2006 #26 Skrevet 30. mai 2006 11 dager etter fødselen !! Livermora hadde trekkt seg helt sammen (kroppen min jobben veldig fort ), virket litt rart men var utrolig deilig. Jeg hadde ganske "lett" fødsel, revnet ikke eller noen ting....Så hopp i det når du føler deg klar.. lykke til og kos deg
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #27 Skrevet 30. mai 2006 ca. elleve mndr etter fødsel... og vi har kanskje hatt sex 4-5 ganger.. Føler ikke overskudd/lyst. Trist.... Men, jeg vet at det er maaaaaange som har det sånn. tror ikke at alle vil innrømme det.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #28 Skrevet 30. mai 2006 Med første venta jeg i 9mndr, men nå så gikk det ca 6uker. Må legge til at jeg var alenemor med nr 1.
Drangelina Skrevet 30. mai 2006 #30 Skrevet 30. mai 2006 Her kommer et supertips! Etter fødsel har man en relativ østrogenmangel og et høyt progesteronnivå ( litt sånn som overgansgalderen). Dette kan vedvare så lenge man ammer. Dette gjør at slimhinnen i skjeden blir tynn, sårbar og tørr. Det kan derfor være ubehagelig å ha sex selv om man bruker glidekrem eller har hatt KS. Ved å bruke østrogen stikkpille i skjeden gjenoppretter man østrogennivået lokalt i skjeden. De tas ikke opp i blodet, så det er ikke i veien for amming. Pillene heter ovesterin, 0,5 mg og fås reseptfritt på apoteket. Kan virkelig anbefales! Jeg merker stoor forskjell hvis jeg har glemt den en uke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå