Gå til innhold

Dele utgifter til innkjøp til babyen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bidrag regnes fra den måneden barnet blir født.

på sykehuset får far papir han må skrive under for å erkjenne farskap. da vil sykehuset sende inn kravet og barnebidrag. nekter far og skirve under vil fylkestrygdemannen ta seg av saken og kreve far og barn inn til dna prøver. fram til det vil du får bidrag fra staten som er maks på ca 1250kr.dette må far betale tilbake til staten når han har skrevet under. hvis dere skal ha privat avtale så er det ingen garanti for at du får penger. det er det igjennom trygdekontoret.

Hvor mye har dere snakket om?

Vi har ikke diskutert noen sum, men jeg kommer til å legge som grunnlag utregningen på bidragskalkulatoren på trygdeetaten sine nettsider.

Dersom han er veldig uenig når det gjelder den summen kommer jeg til å kreve bidragsfastsettelse og innkrevning gjennom innkrevningssentralen.

HI

man kan lage privat avtale, der man fører opp alt på en kontrakt, begge signerer og leverer dette til trygdekontoret sås tår de for innkrevingen, altså du får pengene når du skal ha de... Dersom trygdekontoret skal regne ut beløp og lage avtalen må dere begge betale gebyr for dette.. alt står i brosjyren og på nettsiden deres and barnebidrag.. Det begynner når barnet blir født...

jeg tviler på at du kan pålegge pappan å være med på spleiselag her, men har hørt at når det gjelder store dyre investeringer kan man be om å få deler dekket av faren, ellers skal det man trenger bli dekket gjennom barnebidrag (klær, sko, mat osv)

men sjekk litt med trygdekontoret kanskje de vet noe?

• 2 uker senere...

Annonse

Hi,

Grunnen til at du få engangsstøtnaden er for å kjøpe først og fremst barne utstyr, du kan ikke kreve noe av an utenom barnebidrag og det må jo tryge kontoret finne ut av. då blir det krevt inn uansett. Men siden det er jo deg så motta engangsstøtnaden kan du ikke kreve noe av an, er jo oppi 30,000kr.

Hvem har sagt noe om engangsstønad? Jeg får ikke engangsstønad, men skal motta fødselspenger.

Det jeg lurte på var om det var vanlig å dele på kostnadene ved innkjøp til babyen.

Viser f.eks til denne artikkelen i VG for en tid tilbake:

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=113445

Hovedinnlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...