Gå til innhold

I 100% jobb?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er fremdeles i 100% jobb, men kjenner at det begynner å røyne på med energi etter lunsjtider. Hvordan er det med dere øvrige juli-jenter - holder dere koken i full jobb frem til permisjonen begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder fortsatt koken..men merker at jeg kanskje burde melde meg som "syk" ihvertfall 50% innen et par uker. Er konstant trøtt og superdistre! Tror egentlig jeg gjør mer skade enn gagn på jobben...

I tillegg tror jeg sykehuset har bommet på terminen min med et par uker, men det er lite å gjøre med nå liksom. UL-termin 28.juli, men etter 3D UL for en ukes tid siden begynner jeg å lure (legen lurte også...). Ungen var 2089 gram da jeg var 30+5 på vei...

Husker selvsagt ikke når siste mens var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg går nå på svangerskapspenger.Har gjort det en stund.Det er en ordning de færreste vet om,og det som er så genialt med den er at den ikke går utover tiden med ungen.Den kan gis hvis arbeidet eller forhold på arbeidsplassen gjør at det er risiko for skade på fosteret,og arbeidsgiver ikke kan omplassere den gravide til annet arbeid.

Dere kan lese mer på www.trygdeetaten.no/pub/fødsel

Mye bedre enn å gå sykmeldt,syns nå jeg,for en er jo ikke syk.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er student, så det blir litt annerledes, men holder fortsatt koken. Jobber i tillegg 20% ved siden av studiet. Har vært igjennom to eksamensperioder og skal ha siste nå i begynnelsen av juni. Nok å gjøre for det om man er student. Men man kan selvsagt sove litt lenger enn om man begynner kl. 08 på jobb hver dag. Har termin 19. juli, så ser fram til å gå ut i permisjon og kunne ordne og styre litt før nurket kommer. Forøvrig 50 dager igjen for meg i dag dag. Synes tiden går fort. Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jobbet 25% den siste uka, jobbet 50% en stund før det, og kommer ikke til og jobbe etter den 15.juni. Er frisør og det er forferdelig tungt å stå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt sykmeldt, har vært det ca to-tre uker, litt redusert før det. Men fikk så mye kynnere at måtte bare trappe ned. dessuten sover jeg kun tre-fire timer hver natt pga tissing, urolige bein, ligger vondt, så er sjeleglad jeg kan sove på dagen nå. På ettermiddagen må jeg være klar til storebror på snart tre som kommer hjem og som er i trassalder osv osv...

Hurra at det finns sykemelding sier jeg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 100% sykmeldt pga bekkenplager og sterke kynnere. Har vært det siden uke 18 ca. Merker jeg savner jobben til tider, men får plager bare av litt husarbeid, så glad jeg er sykmeldt. Da har jeg litt overskudd til snuppa mi på snart 2 år og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er fortsatt i 100% jobb. Jeg driver en kafé at med en venninne og det er jeg som er sjefen. Så jeg har som mål og holde ut så lenge som mulig, vist jeg skulle mått bli sykemeldt så har jeg tenkt og prøve og få aktiv sykemelding slik at jeg kan vere der, mye jeg kan gjøre selv om jeg ikke springer rundt og rydder bord og lager mat osv. Jeg kan foreksempel ta kassen og smile og se fin ut! (HaHaHa) Og så er det mye annet som papir arbeid og bestillinger osv. Men det begynner og kjennes at man har blirr tyngre. Jeg føler jeg skal få krampe i ryggen om jeg bærer et brett med brukte kopper og fat på. Eller vist jeg vasker gulvet har jeg begynt og få problem, må ned på kne for og skylle opp moppen osv. Magen er liksom blitt så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber 80% og det går bra. Men kjenner det litt i bekkenet grunnet mye ståing og gåing. Satser på 100% den siste 1 1/2uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aktiv sykemelding har på meg nå, jobber ett par dager i uka. Hadde ikke hatt overskudd til mere med hus og babyinnkjøp ;) Burde kanskje ta en titt på trygdeetaten ang de pengene det var snakk om her som ikke innebar sykemelding. Jobb klokka 0800? Hm...her er det opp 0500 for å rekke jobben og det kjennes når jeg ikke får sove. Burde kanskje lagt meg nå hehe...sove hva er det??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fortsatt fullt og håper på å gjøre det helt fra til permisjon om tre uker. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt en eneste plage i hele svangerskapet (bank i bordet), så da kan jeg ikke akkurat godtgjøre å gå hjemme. Er kjempeglad for at det har gått så bra hittil og sender en klem til alle dere som ikke har hatt det like lett :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

syns det var så fint å høre at det var flere som ikke hadde hatt en eneste plage i svangerskapet....alle sier hvordan går det ann å være så sperk og jobbe så mye enda. Er i kjempeform, tremin 26.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...