Gå til innhold

Trening, overoppheting for foster?


rødt

Anbefalte innlegg

Jeg trener endel i sal, på aerobic,stepstyrke,kondis,corepuls også videre. Jeg leste noe om at det ikke var bra hvis man ble for varm, da det kunne virke negativt på foster...? Dette var da også i forbindelse med feber... Jeg blir gjennomsvett og kokende varm og sliten etter slike treninger, er da dette ikke gunstig/bra for fosteret? Er 7 uker ++

 

Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at det er farlig å trene når man er gravid. Eneste jeg vet er at man skal være forsiktig med frie vekter over hodet i 3. tri samt unngå all risikosport som dykking osv

Så lenge du bruker "vettet" ditt, samt får i deg masse vann både før, under og etter trening er jeg ganske sikker på at det bare å trene i vei :)

 

Det skal iallefall jeg gjøre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke det er farlig å trene og bli varm, heller gunstig for svangerskap og fødsel. Jeg trener som vanlig, men tar det litt roligere slik at jeg ikke går helt i makspuls og får i meg mye vann og kjenner på kroppen hva den tåler. Ville bare gi deg et tips ang corepuls: på treningssenteret der jeg går sier instruktørene at gravide ikke skal trene Corepuls fordi det er uheldig for bekkenet. Lykke til med treningen og graviditeten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen om dette, og hun sa at jeg kunne trene som før. Før jeg ble gravid trente jeg ganske masse, og gikk på de samme timene som deg. Desverre så har jeg vært så dårlig at jeg har ikke orket å trene på lenge nå. Er nå ni uker på vei, og håper kvalmen avtar snart. Hvis du er i form til det, så er det ingenting i veien for at du kan trene som før. Kos deg (litt misunnelig jeg ja.. snufs..) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...