Gå til innhold

jeg maser igjen om dette med solarium....


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er ok å ta solarium i første trimester? Hadde vært så herlig å tatt et lite ti-minutt en gang i uka eller noe... føler det gir meg overskudd. Men jeg har ikke turt å gjøre det siden jeg fant ut at jeg er gravid...

 

ingen som har en link eller noe, eller lest noe i et blad, eller har erfaringer - kanskje anbefaling fra jm eller noe?

 

Vil bare spira alt det beste, men føler samtidig jeg trenger litt spesial-treatment selv nå, syk som jeg er... snufs.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg soler meg jeg! Var i syden ei uke med drittvær, så nå har jeg tatt solarium et par ganger- uten dårlig samvittighet. Bare å passe på så en ikke blir overoppheta, så går det bra har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solarium

Ingen kan si med hundre prosents sikkerhet at solarium er ufarlig for gravide, og dermed fosteret. Selv om det ikke er dokumentert, tyder undersøkelser på at intens eller lengre utsettelse for UV-stråler bør unngås ved unnfangelse og tidlig i graviditeten. Etter de første 12 ukene av graviditeten er alle organene til babyen utviklet, og dermed reduseres risikoen for fosterskader. Bruk derfor solarium med måte.

 

Fant dette på babverden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg drøyer til etter uke 12, aldri tar mer enn 10min, maks en gang i uka og sørger for ha vifta på, så skal det nok gå bra altså :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen og på sykehuset at jeg kan ta solarium bare jeg ikke overdriver tiden der inne. Maks 15 min for at ikke fosteret skal få det for varmt. Jeg skal til Spania i juli og det gjorde heller ingen ting,bare jeg dekker til magen med ett vått håndkle når jeg soler meg...

Folk er jo gravide der nede i solen også.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er visst ganske brukbar forskjell på solarium og vanlige solstråler ang. gravidiet har jeg fått høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...