Gå til innhold

puls/hjertelyd i forhold til gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hørt at ligger pulsen så sålavt blir det jente eller gutt, noen som vet målene og om det har stemt med dere eller noen dere kjenner.

Jeg har fått beskjed på UL at det blir en jente (hun var meget sikker)

og nå er jeg og alle andre så innstilt på dette, alt begynner å bli rosa.

Josefine 76

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5203088-pulshjertelyd-i-forhold-til-guttjente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har hørt at guttepuls ligger under 140 og jentepuls over. Jeg har en gutt og en jente og de har begge ligget på 135 til 150. En venninne fikk en gutt som alltid hadde puls over 160, så jeg tror dette er mere kjerringråd enn fakta.

Hjertelyden:

Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.

Jeg har fått bekreftet på 2 ultralyder at jeg venter en gutt og han har aldri hatt hjertelyd under 140. Den har ligget på mellom 140 og 150 hele tiden. Så det med hjertelyd stemmer nok ikke alltid nei...

Jeg fikk bekreftet på UL i uke 36 at vi venter ei jente. Hun har hele tiden ligget med gjennomsnittspuls 143 - 130. Så det har ikke stemt her i hvertfall. Hos mine venninner som har fått jenter har de ligget betydelig høyere i puls, sånn mellom 150 - 160.

Les her:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/bestemmelse_av_kj_nn

Tror det er ved termin man skal måle pulsen på babyen, og det er da det blir mest korrekt. Hva man har ellers i svangerskapet tror jeg ikke har så mye å si.

Annonse

Jeg spurte JM om dette idag og hun svarte at det egentlig ikke hadde noe å si. Noen mente at gutter hadde lav frekvens og jenter høy frekvens. Dette blei i hvert fall ikke sjekket før fra uke 36, da alt på en måte begynte å bli klart og kanskje litt sikrere. Jeg tror det er som noen sier, at det er et kjerringråd.

Legen min har sagt at i følge statistikken er det flest gutter som har høy hjertefrekvens.. Min ul sier at det skal bli gutt, og hjertefrekvensen har ligget rundt 145-160 hele tiden.. Både jordmor og lege sier det høres ut som en gutt:)

Er 33+1 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...