Anonymfordennegang Skrevet 30. mai 2006 #1 Del Skrevet 30. mai 2006 Er 15 mnd, og til tider virker hun redd andre voksne. Blitt veldig sjenert med folk hun ikke kjenner. Er dette en fase de går igjennom? Noen ganger klynger hun seg fast til meg bare noen hilser på henne, og kan begynne å grine hvis hun sitter i vongna og noen sier noe til henne... Var ikke sånn før Hun har ikke begynt i bhg, så er det ikke årsaken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5202666-hun-virker-nesten-redd-andre-voksne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Ignorant Skrevet 30. mai 2006 #2 Del Skrevet 30. mai 2006 Her har vi hatt det sånn siden vesla var 10 mnd. Har hørt det kalles fremmedangst. Hun er 14 mnd nå, og blir akkurat sånn som din ovenfor enkelte voksne, spesielt menn. Vi bor langt unna slekt og venner, og det er ikke særlig morsomt når hun reagerer på bestefar, onkel, og andre som kommer på besøk. De får ikke se på henne eller snakke til henne, for da gråter hun. Prøver å sosialisere henne mest mulig(går heller ikke i barnehage), men tror dette er en fase som går over av seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5202666-hun-virker-nesten-redd-andre-voksne/#findComment-5203416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari Trestakk Skrevet 30. mai 2006 #3 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg har en gutt som er like gammel. Da han var 8-9 mnd gikk han gjennom en fase hvor han ikke likte seg på armen til fremmede, men det gikk fort over. Han begynte i barnehage da han var 11 mnd, og har hele tiden frem til nå vært utadvendt, og tar gjerne kontakt med fremmede. Men i det siste har jeg merket at han rett og slett er i ferd med å bli litt sjenert. Ikke det at han begynner å gråte hvis noen fremmede snakker til han, men han kan av og til klynge seg til bena mine og gjemme ansiktet sitt dersom han ikke har helt kontroll med situasjonen. Det er særlig hvis det blir mange fremmede på en gang at han vil sitte litt på fanget og sutte på totten. Etter ganske kort tid går det imidlertid over, og han flørter vilt med alle. Jeg tror vel egentlig at dette er en helt normal utvikling, men jeg håper jo selvfølgelig at han ikke kommer til å bli veldig sjenert. Men jeg vet heller ikke hva jeg kan gjøre for å unngå en slik utvikling, annet enn å prøve å formidle at fremmede mennesker ikke er noe farlig eller skummelt. Jeg prøver alltid å la han ta kontakt med folk når han selv er klar for det. Jeg har også inntrykk av at de fleste voksne skjønner at de ikke skal gå for fort frem med sånne småtasser, men heller la de få ta initiativet. Forhåpentligvis er det med på å gjøre at de slapper av og skjønner at det ikke er noe farlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5202666-hun-virker-nesten-redd-andre-voksne/#findComment-5203893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå