Gå til innhold

August: Dunna 71


Oslo-jente

Anbefalte innlegg

Hei, brukte så mye tid på å finne igjen linken vi skrev på, så jeg begynner en ny. Går det fint med deg? Fremdeles i jobb?

 

Joda, livet går greit. Eller, jeg har litt for mye å gjøre om dagen. Det er så mye stress på jobb, tror de har innsett at jeg skal snart ut i permisjon, så de "skal bare" ditt og datt før jeg forsvinner. Har nok overskudd til jobben min, men blir stadig sittende overtid, og det er tungt.

 

Ellers er jeg enig med deg i at det er deilig så lenge det ikke er for varmt. Da kan det bli en lang sommer. Jeg skal faktisk ha ferie fra 1. juli og det er ikke så lenge til. Deilig :)

 

Jeg har ikke vært på mer enn den vanlige ul. Har du?

Har dere bestemt noe navn enda? Vi klarer ikke å finne noe guttenavn som begge liker, så han er fremdeles navnløs!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Lurte på hvor du ble av. :)

Jeg har det bra. Er fremdeles i jobb.Jeg går ut i ferie samme dag som deg. Det skal bli deilig,men samtidig er jeg litt redd for at tiden skal gå tregere. Har merket nå i det siste at jeg synes tiden går så langsomt,men samtidig får jeg jeg litt sånn uææææ, hjelp....... det er faktisk snart bare 2mnd igjen til termin. Formen er bra ,men jeg blir ofte uvanlig trøtt om kvelden. Ikke i dag da. Jobber kvelder av og til og da har jeg mulighet til å sove lenger på dagen. Jeg har vært på 3.3d ul.Samboeren min synes det har vært litt mye,men jeg synes det er så spennende. Jeg får med meg en cd med bilder og filmsnutter når jeg har vært der. Hvis jeg greier å få lagt ut noen bilder skal jeg si ifra. Har du lagt ut bilder?Riktignok er det bare siste 3d jeg fikk mest ut av .Det var i uke 28. Da veide han ca 1400gr og målte 26 cm.rundt hodet Fikk beskjed om at hvis vekstkurven fortsatte slik så ville han veie + - 4 kg ved fødsel. Han har foresten ligget med hodet ned siden uke 20. Litt skravlesyk i dag,men ikke mer plass å skrive på. Har noen navn på lista men føler jeg må se han først. Husk at det er bare du som tar vare på helsa di så ikke press deg for mye på jobben. Vi Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Du har rett, men det ikke så lett å begynne og sette grenser kun uker før jeg skal ut i permisjon. MEN tok et oppgjør med meg selv på mandagen (da jeg var så sliten at jeg gråt da jeg kom hjem fra jobb), om at dette ikke er holdbart... Så jeg skal prøve.

Fortell mer om 3d ul! Er det lett å få time? Og kan det gjøres når som helst i svangerskapet? Det hadde jo vært litt spennende å ha en viss peil på hvor stor han er når han kommer ut :) Jeg ligger litt i overkant av gjennomsnittet på magemålene, men ikke noe unormalt (sa jordmor). Jeg vet jo at det ikke nødvendigvis avgjør hvor stort barnet er, så det hadde vært gøy å vite litt mer.

Jeg har ikke lagt ut noen bilder. Jeg er helt analfabet når det gjelder sånne ting, så det kommer nok ikke noen fra meg heller (har rett og slett ikke energi til å finne ut av det). Men si i fra hvis du legger ut!!!

 

Ha en fin-fin dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Er på vei ut døra,men så måtte jeg innå se om det var noe nytt her da. 3.d ul kan man få på majorstuaklinikken. det koster 1500 kr. Det gikk opp fra 1000 sist måned forde det er så poplært. Det er lang venteliste.Sist gang hørte jeg 3 uker,men det kan jo henne det har kommet noen avbestillinger. De sier det er best fra uke 24 tilogmed uke 32 tror jeg det var,men det kommer veldig ann på hvordan barnet ligger i magen og det hvet man jo som oftest ikke før mann har vært der. Har sett bilde på nettet av barn nesten fram til fødsel som er bra. Søk på 3d ul eller 3d ultrasound så får du sikkert se morsomme filmsnutter og bilder hvis du ikke har gjort det allerede da..(husk å søk på international ikke på norske sider.Jeg brukte google.

Deter en klinikk på nøtterø som tar 3d ul også. Der koster det 750 kroner og det er mer ledig,men da har mann reisevei i tillegg. Tror kanskje det tar 1,5 t hver vei. Må løpe nå,jeg mener gå. driver ikke så mye med løpingnå om dagen. :)

 

Ha en fin dag så snakkes vi. Har nummerene til stedene med 3d ul hvis du er interissert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det begynner å bli en stund siden jeg løp, jeg og. Tror det er en av de tingene jeg savner mest! Skal bli deilig å kunne løpe litt utover høsten igjen. Ellers fant jeg ut i går at det jeg misliker mest med å være gravid er all tissingen.. Det er helt håpløst. Har hatt litt problemer med vann i kroppen, så jeg drikker så mye vann jeg bare orker, i løpet av en dag. Men det skal jo ut igjen også.. Må ALLTID vite hvor nærmeste toalett er :)

Men bortsett fra det har jeg slått meg veldig til ro med at jeg er gravid. Tok litt tid, men nå syns jeg det nesten bare er hyggelig. Har fått en stor og fin mage, som jeg får mange komplimenter for. Det er deilig!!

Dessuten har hormonene mine slått ut i en veldig hyggelig retning. Er "fjorttis-forelska" om dagen. Syns jeg har verdens beste og mest omtenksomme mann :)

Skal du gjøre noe hyggelig i pinsen? Vi skal på hytta til svigers. Det er alltid hyggelig, men jeg bærer deres første barnebarn, så det kan bli litt mye styr...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med langhelg...... Vi skal bare være hjemme og eventuelt ordne ting og tang hjemme.Dvs å rydde ltt og kanskje kjøpe barneogn.Er litt itvil om hva vi skal velge. Har lenge sett vognen til Quinny,men da vi var på lagersalg herom dagen hadde de Musty som så fin ut . Har dere kjøpt vogn ennå? Mine hormoner har også forandret seg til det mer positive.Føler faktisk som deg ang samboeren min.Han er veldig omtenksom,oppmerksom og hjelpsom.Redd for at jeg skal falle i trappa og bekymret når jeg sykler til jobben,jeg er litt distre og surrete ifølge han.Noe jeg mener kom den dagen jeg ble gravid. :) Greier liksom ikke å stresse sånn som jeg gjorde før. Tror jeg også begynner å slå meg til ro med graviditeten.Har begynt å synge for ham og det er vist et godt tegn. :)Anders Samboeren min smiler litt skjevt hver gang jeg stemmer i. Kjenner du mye spark.? Hos meg er det mest bevegelser.

Ha en fin helg hos svigers. Vi har bare 20 arbeidsdger til ferien starter.:):) og i dag er det 9 uker til termin..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, i dag er det to mnd til termin. Har du noen magefølelse på om du kommer til å føde før eller etter termin. (vet det er umulig å si, altså). Jeg håper at han ikke skal komme før, men har innsett at barn i vår familie pleier å være utålmodige :)

Vi har ikke kjøpt vogn enda. Både farmor og mormor (altså mamma og svigermor) har tilbudt seg å spleise med oss, så da tenker jeg de kan spleise med hverandre :) Tror vi skal reise til Sverige å kjøpe. Først og fremst for å få oss en luftetur i sommer. Blir nemlig ikke noe ferie på oss, da min mann må jobbe juni og juli - for å kunne være fleksi i august. (I helga begynte svigermor å snakke om at de kunne jo være med, så kunne de betale for det vi skulle ha... Men tror jeg må sette ned foten da, for å ha med svigers på siste ferien før vi får barn, blir rett og slett litt for mye for meg :))

Jeg har det nok som deg, sparkinga er erstattet av mest bevegelse. Bortsett fra når han treffer blæra, da syns jeg det er helt klare spark...

Ellers er formen fin, men jeg gleder meg til ferie!!! Skal du lære opp vikar før du skal ut i ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk det. jeg synes det har gått fort. Fant ikke ut at jeg var gravid før i 6 uke så da gikk det 1,5 mnd der.Håper de siste månedene går like fort selv om jeg har på følelsen at det er da det dryger.Jeg har noen avspaseringsdager så jeg går i ferie ondsdag 28 juni. 3 uker idag,gleder meg veldig.

2 uker uvitende gravid flyttet vi likså godt inn i en loftsleilighet. :) Trappene begynner å bli tunge.Hvis det blir for tungt på slutten kan vi flytte ut til min pappa på ormøya(mitt barndomshjem) Der er alt på ett plan og med stranda i enden av hagen.Takker kanskje ja til det istedet for å strande på toppen av en varm leilighet.

Er enig med deg at å dra med svigers med på ferie blir litt i det meste laget sånn rett før fødsel.:) Nå skjønner jeg hva du har ment med å fly på do i et sett.Det startet i helga for min del. I dag var anders med på siste yoga kurs med fødsels som tema. det var ganske bra,men jeg ble så fnisete når vi skulle gjøre ``pesepusten``(Pusteteknikk for smertelindring rett før pressriene) Man peser rett og slett som en hund med tunga ut av munnen mens mann står på alle fire,fedrene skulle observere denne flotte teknikken. :) Fniser nok ikke så mye når det står på skal du se.Har ikke noen spesiell følelse på når gutten kommer,men det hadde ikke gjort no om han kom litt før termin.Helst ikke etter. Nei jeg trenger ikke lære opp noen før jeg går i ferie heldigvis.Det blir satt inn en som allerede kan jobben,men det er noen forberedelser på meg for det da.Skal du ha opplæring.?

Har du vært på noen bim treff.? Jeg har ikke følt meg helt komfi med det,bare vært her inne og observert mest, inntil jeg begynte å skrive med deg da. Har du noen veninnde som skal føde eller har født i disse tider eller tidligere?. Min veninnde født for 3 år siden og er veldig interessert nå og det er hyggelig da. Har fått masse klær etter hennes tvilling gutter,så klær treneger jeg ikke kjøpe selv om jeg allerede har kjøpt en del da.Gutten din har ikke snudd seg siden han sparker på blæra.Hvet ikke hvordan det føles siden min står på hodet. Skravle skravle skravle..... :)

Tenk at vi snart skal få en liten gutt som snur rundt på resten av vårt

liv. :) Ha det fint så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus med strand i enden på hagen?!? Jeg hadde vært der på et blunk:) Høres fantastisk ut!!! Jeg kommer nok kanskje til oppholde meg litt på landet, hos mamma og pappa selv. Stort hus med en kald kjeller... Kan bli bra når kroppen blir enda større. Har nå gått opp ca 12 kg - og har forstått at det ikke stopper her. Ja ja. Har tendenser til vann i kroppen, så det kan jo hende at det er noen kg/liter. Har virkelig forsøkt å ikke tenke så mye på vekta, men det er rart med det... Føler du deg tung?

 

Jeg skal ikke ha opplæring, men overlapp med en kollega jeg kjenner ogdt fra før. Det blir bare hyggelig og jeg gleder meg til det. Begynner neste uke.

 

Jeg har ikke vært på noen treff, og har heller ikke vært av de mest aktive her inne før. Men det er hyggelig å "kjenne" noen :)

 

Har ganske mange venninner som har fått barn. Har ei venninne som fikk en gutt tidlig i vår og ei som venter gutt sent på høsten. Det er veldig hyggelig å vite at det er noen andre som også har permisjon. Siden jeg er gift med en student, så får vi litt mer fleksitid, og det er veldig deilig! Skal Anders ha mer enn de 6 ukene?

 

Nå må jeg gå å legge meg (det er en veldig laaang prosess, så jeg må begynne i god tid:))

 

God natt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. :)

I dag leverte jeg inn permisjonssøknad.Dette med utfyllingen har ikke vært helt lett.Bestemme hvor lang permisjon regne ut antatt lønn i permisjon osv..Har akkurat gått opp i lønn og håper det har en innvirkning på permisjonspengene.Hører så mye forskjellig.. jeg tar full permisjon og Anders tar sine 6 uker.Hvis alt går etter ``planen`` Så tar vi en lengre ferie i februar når det er som mest mørkt og trist her hjemme.Sønnen til Anders som bor hos oss blir sansynligvis med(Han er snart 14 år)

Om jeg føler meg tung... Ja det gjør jeg.har gått opp 10 kg. Kjenner det veldig i bena/føttene. En kald kjeller hørtes deilig ut. Da det var så varmt i mai ble jeg fryktelig hoven i beina.

De to sistedagene har Nurket begynt å bevegeseg spesielt mye når jeg skal legge meg.Får ikke sove før sent så jeg er så trøtt på morgenen. Håper ikke det blir en trend,men det er jo morro da når han driver og romensterer inne i magen.Her forleden fikk jeg råmelk ut av brystene,det har heldigvis roet seg.Melkefabrikken forbereder seg og det er jo bra...

Jeg har greid å legge ut bilder. Er ganske stolt for jeg plundra noe innmari. Hvis du vil se ligger de under nikket mitt.Er magen din like stor.? Skal kanskje på 3d på nøtterøy neste uke hvis de har time og jeg får lirka det til på jobben.Jeg har noen hjemmedager med retting av eksamen og da får jeg det kanskje til.Er så morro..... Var hos legen i dag og tok vanlige blodprøver. Har ikke vær der siden desember. Morsom kar han tok helt av på termindatoen min. Det var nemmelig hans bursdag.... :) Har det veldig morro med hormonene mine om dagen de bare gliser og alt er morsomt. Ha det fint så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er veldig imponert over bildene dine! Både av den fine magen og det at du faktisk klarte å legge ut bildene. Du er flink :) Jeg tror nok vi har ca like store mager også! Men det er jo vanskelig å si på et bilde.

Min lille mann er også ganske aktiv på kvelden. Rart hvordan sparkene er byttet ut med en slags bølgebevegelse. Er en herlig følelse, men kan faktisk bli litt mye av det gode. Jeg merker at det blir mer liv når jeg er stressa, noe som gjør at jeg får dårlig samvittighet og blir enda mer stressa... Håpløs sirkel. Det er jammen godt jeg ikke skal jobbe så mye lengre. Har jobbet altfor mye i det siste og er litt for ofte stresset og sliten. Noe som igjen går utover trening og annen trivsel. Ja ja, det er bare å holde ut de siste ukene :)

Drømte forresten her ei natt at mannen min mente vi ikke trengte barnevogn, da vi plastposer burde være mer enn nok... Nå tenker jeg visst barn både dag og natt. Jeg er av den sorten at jeg ikke vil "kjede" venninnene mine med for masse baby/gravid-snakk (har et par venninner som aldri snakker om noe annet, og det kan bli litt voldsomt når man ikke er gravid selv), så da kommer det vel fram et ubevisst behov om natta..

Gleder meg til å se nye 3d bilder!! Håper du får time. Si ifra hva som skjer!

Nå skal jeg være flink foran pcen litt til (holder på med hovedoppgave på si), før jeg skal ut i sommerværet! Kos deg med alle de fantastiske hormonene!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

ang dårlig samvittighet i forhold til barnet ang stress tok jeg dette opp hos jordmor. Hun sa bare at det er en del av livet det og være stresset og at det skulle jeg ikke skulle tenke så mye på.Tenk hvor mange andre fine følelser du har for ham også som påvirker. Her for leden var jeg stresset på jobb og da var det like før jeg begynte å gråte så jeg tåler ikke så mye stress lenger. Husker ikke om jeg har fortalt det men jeg har begynt å synge for ham i håp om at han skal bli musikalsk. :) Ja nå er det ikke lenge til ferie.Gleder meg veldig. Imorgen kveld og torsdag på dagen er jeg sensor på skolen for elevene jeg har og etter det blir det rolige dager fram mot ferien..,bare med retting av skriftlig eksamen og avsluttende ting for dette semesteret.

Plastposedrømmen din slår alle mine. Jeg lo godt da jeg leste den.:) Det er så utrolig hva man drømmer Jeg husker ikke så mye av det jeg drømmer,men jeg hadde en drøm hvor småtten hadde kommet ut og det viste sg at han hadde tre øyen.Spoky. En gang før jeg var gravid drømte jeg at jeg var gravid på ryggen.

Var hos jordmor i går og alt er bra. Han ligger godt nedi bekkenet som hun sa. Hun viste meg hvor rompa og føttene var så nå har jeg litt mer peiling på hvilken kroppsdel som buler ut forskjellige steder på magen. Hvet du om din ligger ned nå.? skal dit 6 juli igjen.På jobben har alle utenom meg barn så de kan jeg skaravle barn med uten å bekymre meg om at det kjeder dem. Har fått lange utredninger om fødsel og div. De elsker å prate om det. Skal begynne på modningsakupungtur til uken. Har du tenkt på det.? Har hørt så mye positivt om det så jeg kan ikke la være. Nå har jeg alle barne klærene på plass i ny komode. I løpet av uken kommer sengen.Vi lager barne rom,men barnet kommer nok til å ligge inne hos oss. Stellebenken som er en kjøkkenløsning fra ikea er snart ferdig på badet. Vært mye styr med den.Kjøpte først en plate på 60 cm men fant ut da vi kom hjem at babyer vokser jo og at den kom til å bli fort for liten så nå har vi fått byttet. Håper alt er fint med deg og magen. varmt om dagen.. Var på indiska i dag og fikk kjøpt to fine lette kjoler.Der har de mye fint hvis mann har stor mage. :) Hold ut på jobben, snart er det ferie. Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det var godt å høre angående stress. Jeg får så lett dårlig samvitthet, så jeg går med konstant dårlig følelse på ting jeg burde ha gjort. Det er jammen godt det snart er ferie... Hvordan tåler du varmen? Jeg syns det er deilig i dag, men på mandag var jeg helt utslått. Har dessuten funnet ut at svømming er den beste aktiviteten om dagen, det er så deilig med det "kalde" vannet. Dessuten er jo alle andre ute i sola, så det er god plass i bassenget. Supert.

Nå sitter jeg med halve kroppen ut vinduet. Kunne rusla bort i parken, men jeg kan jo aldri være mer enn 50 m unna nærmeste toalett :) Så her sitter jeg, og håper å bli brun. Har fått farge lettere i år, enn tidligere. Dvs. jeg har ikke solt meg enda, men har allerede fått litt farge på kroppen - noe som ikke er helt vanlig for meg. Kan være pigmentene som er spesielt aktive.

Jeg vet ikke om han ligger med hodet ned enda. Han gjorde det sist vi var på abc, men det er jo ikke sikkert at han ligger sånn fremdeles. Skal dit i neste uke, så da får jeg vel vite det. Han lager iallefall mye styr inni der:)

Luftige sommerkjoler høres bra ut. Jeg har ikke så mye å ha på meg lengre, så jeg er litt desperat. Men syns jammen det er kjedelig å shoppe også. For de fine tingene er så dyre, og jeg syns det er kjedelig å bruke masse penger på klær som ikke skal passe så mye lengre...

Ha en fin kveld i sommer-Oslo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen. Lenge siden nå. Har ikke vært helt i form i det siste. Jobbet mye og det har tatt på,men nå er det snart over. Har problemer med magen av og til den blir så hard og jeg blir kvalm og slapp og må bare sove. Har vært sånn i dag. Var på akupungtur i dag og hun sa at hun skulle prøve å stabilisere det.Er noe med fordøyelse og milten tror jeg hun sa

Merker at det blir tyngre å tyngre å gå i trappene. Gleder meg til det blir varmt nok i sjøen da skal jeg leve livet som keiko gjør. Får kjøpe meg en sort og hvit badedrakt så ser du ikke forskjell. :) Akupungtøren er jordmor også. Hun mente jeg ville gå opp minst 3 kg til før fødsel. 1 kg barn i kg vann og i kg fett på hoftene til ammelager. Føler at jeg har nok av det lageret da, men men.Har stangnert på vekta siste seks ukene. Måtte spørre om det var normalt.Alt er vist normalt....

Hvordan har du det om dagen. ?

Jeg synes det er litt slitsomt når det regner også.Det blir så lummert. I går var det 7 uker til termin ettersom jeg regnet ut... Vi kan jo i teorien føde om 5 uker siden det er 2 uker slingringsmånn før og etter termin.I forgårs natt etter jeg hadde hatt avsluttning med elevene på skolen var jeg så sliten og skulle legge meg. Da begynte han å romenstere noe innmari i magen. Det føltes som om han hadde kilt seg fast eller noe.Det var skikkelig ekkelt og jeg fikk så angst å tenkte at dette er de siste krampetrekningene før han dør. Men nei han lever i beste velgående heldigvis.Håper det ikke skjer igjen.Er nok lurt å spare på energien så man har litt å gå på.

Har dere vært i sverige ennå å fått kjøpt vogn ennå.?

Nå må jeg stupe til køys er helt slått ut.

Ha det fint så lenge.Håper du har det fint.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skal legge meg nå. Får håpe formen er bedre i morgen. Ha det fint så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Keiko :)

Føler meg sånn selv også! Syns jeg ser ut som et hus... Og kjenner igjen de tunge trappene. Men jeg har som mål å gå opp til abc så lenge som mulig :)

 

Er nesten litt rart hvordan vi følger hverandre. Jeg hr vært skikkelig sliten i det sist. Jobbet for mye og blitt sliten og lei meg. Det er ikke noe hyggelig. I tillegg har vi satt opp kommonde og sånt på kveldstid! Blir litt mye for en sliten kropp. Kjenner forresten "innspurten" før sommeren for lærere (mamma er lærer) - og jeg misunner deg ikke. Det er helt vannvittig travelt. Dere fortjener alle avspasserings dagene dere kan få!!! Det skal jammen bli godt med ferie snart, nå.

 

Har vært på abc siden sist. Hodet er i ferd med å feste seg og alt ser bra ut! Har ikke noe melkeprod. enda, men det skulle jeg ikke bekymre meg for, sa jm. Det kommer når det kommer. Leser du mye om fødsel? Jeg gleder meg faktisk litt til fødsel, selv om jeg håper det fremdeles er endel uker til. Syns det blir spennende. Tenk hvis vi møtes på abc :)

 

Nå skal jeg hvile litt, før jeg skal være litt flink. Håper formen din blir bedre snart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er fortsatt ikke helt bra,men det skal vel mye til å være helt på topp nå om dagen. Igår hadde jeg så vondt i magen at jeg begynte å gråte da jeg gikk ut fra jobb.Gikk på oslo sitty legesenter(ligger like ved jobben) for å få hjelp,men hun sa at jeg mått dra rett opp på fødeavdelingen og få tatt ultralyd. Det føltes litt dramatisk så jeg ringte abc og fikk snakket med en hyggelig jordmor som skulle ringe meg opp igjen når hun hadde sjekket papirene på meg og om det var plass hos lege. Følte ikke at det var noe galt med barnet menn luftsmerter som det kanskje var er ille nok.Det var lang ventetid på lege så vi ble enige om at jeg bare skulle ta det med ro og hun sa at bebien hadde det bra men at det var værre med meg.Skulle ringe til bake hvis det ikke ga seg.Det er vist noe magegreier som går nå for tiden også. Magen er fortsatt som en kule,men det gjør ikke så vondt da.Det var mye syting på en gang.... Hva er det du studerer på si.? Det er godt gjort å være i jobb og lese utenom. Du må ha sterk viljestyrke. Har dere bestent permisjonsforeling.? Kanskje jeg har spurt om det før.? Tror jeg har noe som ligner den berømte ammetåka allerede.:)

Jeg tar full permisjon.Anders tar to av sine uker til fødsel videre har vi ikke helt bestemt når de 4 andre skal tas,men jeg tror det blir når min går ut. Skal bestille time på trygdekontoret og få ordentlig informasjon om alt det jeg lurer på. Nå har vi bare vogna igjen å kjøpe så er alt klart.Det blir noken Mutsy vogn. Får kjøpt den billig fra et lagersalg/importør. Jeg har lest ganske mye om fødsel ja. Anders vet nøyaktig hva han skal gjøre hvis det blir styrtfødsel. :) Når jeg får ferie skal jeg gjøre mer joga med pusteteknikker.Har ikke gjort noe siden kurset sluttet. Har en dvd jeg kjøpte som er grei og bruke. Det viktigste tror jeg med fødselen er at man prøver å slappe av og henge med i riebølgene istedet for å stritte imot hvis du skjønner hva jeg mener. Har lest meg til dette og vi testet ut smertemestring på yogaen også.Hvet jo ikke hvor lett det er i teorien.

3 dager igjen på jobb nå. :) Det hadde vært morsomt å ses på abc da,hvem vet.

Kanskje vi kan møtes før fødsel hvis vi kjeder oss den siste tiden.

Nå for tiden føler jeg at han kommer på overtid. Natti natt og ha det fint så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan går det med deg?! Forstår at det var en skremmede opplevelse. Vet jo at det kan dukke opp ett og annet som virker rart og ubehagelig nå den siste tiden (egentig hele tiden), men det er ikke noe gøy ansett. Håper at du føler deg bedre og at de finner ut hva det er. Det verste er å ikke vite hva som skjer.

Jeg kommer til å ta hele permisjonen, fordi mannen min er student, så jeg får faktisk hans 6 uker også. Det blir en veldig lang permisjon for meg, men det er godt å vite at vi er to som er fleksi på tid. Da kan jeg ha litt "alene-tid" midt på dagen:)

Jeg har ikke kommet i gang med fødsel-lesing ennå. Jeg håper å få lest en masse når jeg skal ha ferie (begynner neste helg!!!) Hurra. Da jeg var på abc sist, så begynte hun å snakke litt om livmoren min, og da forsto jeg at jeg ikke har mye kunnskap. Har du skrevet det brevet til jordmor? Jeg tenker endel på det. Prøver å finne ut av hva som gjøre meg trygg og hva jeg er redd for. Det er faktisk ganske spennende å skulle finne ut disse tingene om seg selv. Syns de er veldig flinke på abc og de har gjort et poeng av at vi er et team. Men dette vet du jo :)

Jeg holder på med en master i sosiologi, men det går ikke så fort. Blir jo litt ekstra sliten nå, så jeg skriver bare litt og litt. Håper å bli ferdig i løpet av høsten. Så gutten bør være snill og sove masse :)

Nå hikker han.. Det er verdens herligste følelse!

Håper å høre fra deg om mage snart. Nyt din siste helg "i arbeid" før permisjonen!!!! Og som du sa, kanskje vi sees snart...?

Ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. idag er det 6 uker til termin. :) Det har gått så fort synes jeg.

Magen er "bra igjen" eller så bra som den kan bli med et levende menneske brettet dobbelt inne i magen. :) Morsomt når du snakker om hikking.Har vært mye av det i den senere tid og det var da jeg først skjønte at det var det jeg hadde kjent i uke 22 da jeg trodde jeg kjente de første sparkene.

Jeg holder på med brevet til jordmor.Jeg synes det faktisk er litt vansklig å forutsi hvordan jeg vil reagere under fødselen. Tror jeg kan bli veldig sint når det er vondt,men har hørt av andre at man takler smertene annerledes når det er en mening i dem. Ja ja vi får se.Ut skal han uansett.Har du tenkt på om du vil føde i basenget/badekaret.? Jeg har et ønske om det,det er vist bra for barnet med en så myk overgang som mulig.Det er ikke bare oss fødselen er tøff for.

Sover du bra på natten.? Jeg våkner ofte og må skifte stilling og tisse da. Vanskelig å ligge på ryggen nå så jeg veksler mellom å ligge på sidene eller sitte halveis oppe å sove. Fikk tak i en saco sekk i går den er utrolig god å sitte i. De har det på abc til fødselen. Deilig at varmen ikke har tatt av ennå. :) Går du jevnt opp i vekt.? Jeg har stagnert i mange uker nå. Lurer på hvorfor,men barnet tar jo det den skal.

Ha en fin søndag. Ser ut til å bli sol i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Fire dager igjen ferie!! Kan ikke vente! Det blir så deilig. For, som du spurte, selv om formen er bra, så er det slitsomt å ikke sove godt om natta. Jeg sover mange ganger - mest pga tissing. Men når klokka ringer kl 06 føler jeg meg sjelden uthvilt! Ligger heldigvis godt på sidene, så det er ikke noe problem å finne en god sovestilling.

Jeg kan nok også bli litt sint - men det er mest når jeg er redd (i forhold til jmbrevet). Så så lenge alt går som det skal, og jm forteller meg at "alt er helt som det skal", så tror jeg vi skal unngå de verste raseriutbruddene. Men det kan jo hende at jeg begynner å gråte, for det gjør jeg også når jeg blir oppgitt og redd.

Har ikke tenkt så mye på om jeg vil føde i vann. Tror jeg må se det an når jeg er i gang. Er ikke helt trygg i vann til vanlig, men hvis det er mindre smerte innvolvert, så kan det hende jeg satser på det. Syns iallefall at badekaret så veldig innbydende ut da vi var der på omvisning. Hvorfor søkte du egentlig abc? Får så mange rare blikk når jeg sier at jeg skal føde uten smertestillinde.

Jeg har gått opp i vekt i "rykk og napp", syns jeg. Lå lenge på 8 kg. Nå har jeg vært stabil på 12 kg i flere uker. Men mangen vokser helt jevnt. Håper jeg ikke går opp så veldig mye mer. Hvor mye har du gått opp nå? Og hvordan er magemålene dine? Så du hadde lagt ut flere bilder. Kjempefine!!! Har du gått opp jevnt?

Nå skal jeg hvile litt og skrive bokstaver med tekstil-pen i alle klærne vi har fått låne. Kommoden begynner å bli full :)

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. To dager igjen til ferie.:) Gled deg, det er deilig å ikke ha noe hengende over seg med henhold til jobb vel og merke. Småtten begynner å bli stor føler jeg.Jeg ble sykemeldt på mandag og fikk beskjed om å ta det med ro og at smertene kanskje bedret seg da. Har det bedre nå.Får overført ferien til neste år og det er jo bra.Prøver å være flink med kosten.Har litt dilla på first price saft is.Innbiller meg at den er bra for maven.:)

Rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb på over et år.!

Har gått opp 10 kg så langt. Ca en kg i mnd.De siste to mnd har det stått stille på vekta.Magemålene vet jeg ingenting om.Jordmora måler ikke.Hun sa at det er så skjeldent at det følger kurven på papiret.

Hun sa at det er mange jordmødre som justerer litt hvis den ikke vokser etter målene, slik at den gravide ikke skal bli urolig. Kunne bare si at jeg stolte på henne da.Hun virker laidback men bestemt.Komoden vår er stappa full av alt tøyet vi har fått.Har vasket og brettet det. En skuff til 50/ 56str og neste skuff til 62/68 str også videre. Jeg er ikke så ryddig som det høres ut som jeg bare later som.:) anders tror ikke vi får brukt alt tøyet det er enorme mengder.Har klær fram til han blir 18mnd. Jeg søkte abc forde jeg følte at det var tryggere på en måte.Med henhold til at jeg kanskje fikk jormoren min under fødsel og at alle jormødrene har samme tanker rundt naturlig fødsel.Vi slipper jo også å bli sendt til et annet sykehus grunnet plassmange.Ønsker jo også å greie fødselen uten medikamenter,men jeg vet jo ikke.

En jeg møtte forleden dag som har termin om tre uker hadde søkt på abc ,men fått avslag.Kanskje huns søkte for sent,det spurte jeg ikke om.Vi er heldige da.Tror det er et veldig bra sted å føde.Prøver å aktivisere meg om dagen,så i dag er jeg på ormøya og besøker min gamle far.Anders er her for å hente meg nå.Ha det fint så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERIE!!!! Det er kjempe rart. Eller, det har jo ikke blitt rart enda, men tanken på at jeg ikke skal gå på jobb på over et år, er veldig merkelig. Men jeg skal jo gjør mye annet, da!

Jeg er superimponert over kommoden din. Har du alt klart? Jeg har sagt "ja" til å arve en hel masse klær, men tror nok at når alt kommer til alt, så har jeg lyst til å kjøpe litt selv, også. Har begynt å strikke også, men innser at ullklærne ikke kan brukes før til jul :)

Så bra at du har så godt forhold til jordmoren din. Har hørt fra ei venninne, som hadde samme jordmor, at hun er akkurat som du sier, laidback og bestemt. Jeg er jo, som sagt, så imponert over hvor flinke de er til å få meg til å føle meg som den viktigste. Det er veldig godt. Begynner å bli veldig spent nå. På hvordan fødselen blir, når han kommer, (om han er en gutt :)), hvordan jeg takler det, om han er frisk og velskapt, ligner på meg eller pappaen og hvordan han egentlig "er". Det er så utrolig mye nytt, og nå er vi i uke 36 :) Shit, vi skal snart bli mammaer!!!! (Er litt rart, for vi vet jo ikke hverandres navn, selv om vi har så mye kontakt.. Jeg har vært litt skeptisk til å skrive på nettet, og har hele tiden tenkt at jeg skal holde personlige opplysninger til det minimale, men det er jammen hyggelig å "følge" en annen så nært. Syns det er så hyggelig å ha "møtt" deg!!)

Nå skal jeg hvile litt, før jeg skal spise "ferie/permisjons"-middag med min mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer....

Ja det er mange rare tanker som svirrer rundt i hodet i henhold til fødsel og hvordan dette barnet er når det kommer ut.Leser en veldig fin bok nå som heter Naturlig fødsel. Hvis du ikke har lest den så er den å anbefale.ISBN nr er 13:978-82-04-12030-4 (eller -10:82-04-12030-3 )

Den omhandeler. -Forberedelser -kroppens signaler- -instinkter-hjemmefødsel-abc fødsel-smertelindring. Kjøpte den på www.damm.no

Har ikke lerst så mye om annen smertelindring en akupungtur og vann,men det er lurt å sette seg inn det hvis det blir aktuelt med annen hjelp. Har liksom ikke tenkt så mye på det,men mann hvet jo aldri. Har du noen spesiell grunn forde du søkte abc.?

Det er livlig i magen om dagen.Hele magen bølger seg når han beveger seg. :) Nå har den begynt å bevege seg mer på dagen også ikke bare når jeg skal sove.. Apropo om det blir en gutt. Jeg har også tenkt litt på det i det sidste. Hvis det blir en jent så får det bli en guttejente til klærene som jeg har nå er blitt for små i allefall. Alt er jo ikke blått da så det ordner seg. Får lage en navnbutton på lua eller noe. :) Men jeg kommer til å bli meget overasket om det er en jente da. Hvis du så nerme på det ene bilde som jeg har lagt ut så håper jeg virkelig det er en gutt.Det kan jo være en hermafroditt. Hvem hvet. :) :)

Vi fikk kjøpt komplett barnevogn på torsdag. Det er på et lagerutsalg som selger ting til innkjøpspris. Vi fikk den for 3300 ink en stellebag.

Det er bare småting igjen så er vi ferdige med det meste.Vaskekluter og div småting.Ammebh venter jeg med,for jeg har hørt at brystene kan vokse noe veldig på slutten.I boka jeg leser står det noe om at det er bede å la de henge fritt lengst mulig.Det reduserer hvist brystbetennelse.

Har kjøpt meg en fin bademadrass på -toys r us med rygg og armstøtte.Har badet allerede to ganger og det er så deilig i vannet.

Nå skal jeg en en liten tur til byen med mamma. Hun bor i 3 etage i samme bygård hvis jeg ikke har nevnt det tidligere. Det kommer nok godt med når bebien kommer. Anders har sakt at han er glad det ikke er en svigermor fra helvete. :) Hun er veldig hjelpsom og ikke masete.(foreløpelig da.Alt kan jo forandre seg da)

Snakkes mer siden min ukjente venn. :) Har aldrig snakket så mye med noen uten å hvite hvem de er. Jeg setter også stor pris på å

ha "møtt" deg. Håper du koser deg i sommerværet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Holder du ut? I det sist har jeg ofte blitt spurt "det må være varmt for deg nå?", men jeg har svart så breialt "neida, det går fint". Men i natt nådde det grensa. Da var jeg helt vannvittig varm! Jeg fanaserte om vinter, is og minusgrader :) Men har forstått at det ikke bare er meg det varmt for om dagen... De fleste svetter jo veldig.

Etter at jeg endelig sovnet så drømte jeg om fødselen. Jeg drømte at jeg fikk en stoooor gutt. På ca fem kg, tror jeg :( Dvs, jeg drømte ikke om selv fødselen, men at jeg satt å så på han etterpå. Dette er jammen rart. At vi snart skal ha barn...

I første omgang tenkte jeg på abc som en mulighet til å føde på Ullevål. Hadde to venninner som fødte der med bare noen dagers mellomrom, så jeg visste litt om stedet. Men da jeg begynte å lese om det på nettet, så syns jeg det virket veldig fint. Jeg vet jo ikke om jeg klarer det uten smertestillende, men det har blitt et ønske. Både fordi det er bedre for barnet, fordi fødselen kan gå kjappere og fordi rekreasjonen etterpå skal være enklere. Jeg vet at alt er subjektivt og individuelt, og jeg vet jo ikke om jeg orker det heller. Men vet at mamma gjennomførte tre fødsler uten noe smertestillende - og det gikk bra. (Mamma er helten min :))

Vi reiser til Sverige neste uke, for å kjøpe barnevogn. Tror det blir en Emmaljunga. Først og fremst fordi svigers betaler, så da er det bare å velge på øverste hylle (de har råd til det og ønsker så veldig å bidra, så da sa J. at vi kunne jo bare ta det beste...). Blir spennende. Ellers skal vi male barnesenga neste uke, for da skal vi på hytta, så da kan den males ute, så nå nærmer vi oss. Jeg har ikke pakket noen bag enda. Vet ikke helt hva jeg skal ha med. Tror jeg skal gå til innkjøp av en ny morgenkåpe. Får jo ikke shoppet så mye klær om dagen..

Gikk forresten opp et par kg nå,men så er jeg tilbake på 13 kg opp. Tror det er all svettinga. Og når det er så varmt, så drikker jeg jo masse vann. Hvordan går det med vekta di?

 

Nå skal jeg skrive litt på oppgaven før sola når leilighetsvinduene våre. Har tenkt på at vi burde utveklse email adresser eller sånn, snart. For nå nærmer det seg jo, og jeg vil jo gjerne høre alt... :) Men er litt usikker på hvordan man gjøre det på nettet. Som sagt, jeg er tidenes pingle når det gjelder sånt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. I dag har det vært fryktelig varmt.Var både hos legen,jobben med sykemelding og hos jordmor.Måtte stresse litt og det var ikke bra.Stort sett går det greit. Er mye hos faren min på ormøya.ligger å duver i vannet og da er det lite å klage på. Gikk bra hos jm. Hun sa at han skulle legge på seg en kg til,og hun mente at han veide ca 3 kg nå.Du skal se det er jeg som får den store bebien.:) Hodet hadde nesten festet seg og jeg må regne med ennå mer press på blæra når han fester seg helt. Skal tilbake 26 juli.Da skulle jeg ha med fødsels brevet.Er snart ferdig med det.Alt går så treigt på en måte.Glemmer ting.Småting som før var gjort i en fei tar lengre tid og blir et ork.Det har vært så greit å skylde på graviditeten. :) Håper virkelig det går tilbake.Har hørt at dette er bare smakebit av hva ammetåka gjør.Leste et sted at iqèn tilogmed blir dårligere etter fødsel.Vi blir 100% oppslukt av det lille barnet.Den kommer hvist til bake. :)

Vekta er fortsatt opp 10 kg(har vært det de siste to mnd) jm mente at jeg ville gå opp litt nå fremover da. Er tung nok jeg da,men er veldig fornøyd med at jeg ikke har gått opp mer. Hadde litt å gå på da jeg ble gravid,så jeg innbiller meg at det er grunnen.Greier de 5 etagene opp og ned til leiligheten hver dag bra foreløpelig. Det holdte på å bli bæreposer til barnet i stedet for vogn.Det har vært litt syrete å få bestemt seg.Plastposer hørtes helt ypperlig ut en stund. :):) Snakkes mer siden.Det er grilling på gang og de roper at jeg må komme. Ha det fint så lenge. Her har du mailadressen min,Og navnet mitt i samme slengen. [email protected]

Send meg en mail så slipper du å legge ut adressa di. Hilsen Idunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...