Gå til innhold

November: hei jenter.... noen som har fått mage enda eller...??


gigi har okt.jenteskatt

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 17 (16 + 6) fikk en liten kul på magen ganske tidlig...men den siste uken er det blitt synlig når jeg har gensere på meg... snart på tide med mammagensere nå git...

dette er mitt tredje svangerskap..har aldri fått noe særlig mage føre i sjette mnd tidligere......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

jeg er i uke 15 (14+5) fikk mage ganske tidlig.. har kjøpt mammatopper,men d er vanskelig å finne bukser..

lykke til videre i svangerskapet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada, magen er på plass den! Er 17+0 i dag og det buler bra, særlig på kveldene. Nesten alle de vanlige buksene er lagt bort og mange gensere er blitt for korte, men det skyldes kanskje mest puppene, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+2 i dag og har hatt mage en stund, men først de siste par ukene litt skikkelig mage. Tidligere veldig oppblåst og mest mage om kvelden. Men har gått i mammabukser fra uke 9, har vært ubehagelig med vanlige. Jeg ble gravid 6 uker etter for tidlig fødsel, så det kommer nok litt av det. Sist fikk jeg ikke mage før uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er på plass den. Har brukt mammabukse siden uke 8 faktisk. Vanlige gensere kan jeg glemme, her må alt være mammaklær eller veeeeldig stort. Føler meg allerede som en forvokst hval selv om jeg n\bare har lagt på med 2 kilo. Så for meg å gå gjennom sommeren med en fin liten tur, men det blir nok en stor en denne gangen også. Sist gang fødte jeg i August så da var det greit, men nå ler folk av meg når jeg iser terminen. Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er 2 der inne, somm@r! hihi.

 

Hvor kjøper du mammagensere? Finner kun mammatopper i alle varianter jeg, men trenger noen gensere.... noen uten høy hals... og litt lyse i fargen! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke si det engang, skal på UL om en uke og er ganske nervøs. Jeg hadde noen fine topper fra sist gang og kjøpte noen fine på Lindex. På Cubus har de sånne lange topper som går fint med stor mage. Ellers er det mye stygt å se i mammaseksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mammatøybutikkene (spesialbutikkene) har de mammagensere. Søk på "mammaklær" på Gule sider, så finner du nok en butikk i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. Ja, det er mye klær som ikke er fullt så lekre, skal si meg enig i det!

 

Lykke til på ul. da somm@r! Så spennende! Hi hi, kanskje du må være forberedt på et lite sjokk. Legg inn et innlegg når du har vært der da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt til side alle de vanlige buksene og skjørtene, er 16 uker nå. Det begynte med olabuksene i uke 10. Hadde en ekspedisjon til Mammahuset i Moss rett etter lønning nå i mai, er veldig fornøyd med det, men savner gensre til å ha på jobb. Forhåpentligvis blir det varmere snart (men ikke for varmt). Dette er nr. 1 og jeg ble litt overrasket over hvor raskt magen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 16. Syntes dongeribuksene begynte å bli litt ubehagelig tidlig i svangerskapet, spesielt hvis jeg la meg på siden. Tenkte nok at denne gangen kommer magen tidligere (har tidligere gått i vanlige klær til jeg har vært 4-5 mnd på vei). Ettersom jeg også har vært mye mer kvalm, og følt meg gravid på en annen måte enn før, begynte jeg å se for meg muligheten for tvillinger.

 

Fortsatt har jeg svangerskapssymptomene på en annen måte enn før, brystene er bl.a. fortsatt svært vonde, og jeg kan til tider ha vondt /ømt nede i underlivet. I tillegg verker livmorbåndene skikkelig vondt når jeg beveger meg, hoster eller nyser. Men jeg kan nok føle meg relativt trygg på at jeg ikke har tvillinger innabords. Magen er omtrent like fraværende som i tidligere svangerskap, og jeg er svært usikker på om jeg har kjent liv eller ikke.

 

På kveldstid kan magen bule skikkelig, og på morgenen før jeg har fått tømt blæra vises den skikkelig. Men ellers synes jeg ikke jeg har mage, kanskje litt. Min datter på 6 sa til meg for et par dager at "æ syns magen din ha blitt litt tjukkere, mamma", men en dongeribukse som alltid har vært trang til meg, er nå mer enn vid nok, må faktisk stramme beltet ganske mye for at den ikke skal bli hengende for mye.

 

Det skal bli spennende å se når svangerskapet begynner å bli synlig... Morsomt at vi kan være så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er førstegangsgravid i uke 17. Synes magen har kommet skikkelig fram de siste ukene. Får mange koselige kommentarer fra folk, så det er tydelig at det vises at jeg er gravid! Endelig! Synes det er deilig at andre kan se det nå, har følt meg så blubbete en periode..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en mammagenser på H&M selv om jeg ikke har tydelig mage enda, det er bare behagelig med noe litt sidere enn vanlig.

 

Den jeg kjøpte er lys grønn og de hadde den også i lys rosa(ikke knallrosa), og var til litt nedpå rompa, lange ermer, vid halsåpning med "splitt", så jeg tror det er en slags ammegenser... Den bør brukes med topp under så ikke alt faller ut :) Den har snøring nede og er i en behagelig myk strikk som tøyer seg ut, dvs jeg bruker den nå uten at den ser påfallende stor ut. Er SÅ glad i mitt første mamma-plagg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...