Gå til innhold

Noen her som hadde moden livmorhals i uke 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang var livmorhalsen da? og hvor lenge gikk det før du fødte, eller hvor mange uker er du kommet nå uten å ha født??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt moden livmorhals og den har vært helt utslettet men ikke åpen siden uke 30,har nå en uke igjen til termin,er fortsatt like gravid og utrolig lei!!

Skrevet

Hei ! Da jeg var i uke 30 kom det slimklumper, så jeg kontaktet føden, de ville at jeg skulle komme inn til kontroll. Da fant de mer rester av slim og litt blod. Samt at livmorhalsen var forkortet. Hu som undersøkte meg da mente at livmorhalsen bare var 16 mm og at det var betydelig modent der nede. Fikk ikke reise hjem, ble lagt inn! Fikk piller for å ro ned kynnerne samt 2 lungmodningssprøyter til ungen, siden det kunne bli en prematur fødsel. Fikk ikke gjøre annet enn å gå på do og dusje, ellers holde senga, gjett om det ble kjedelig.....Fikk undersøkelse hver dag, lå inne en hel uke, før de turde å la meg få gå oppe mer for så å la meg prøve å være hjemme. Nå er jeg i uke 32 og jeg går her enda, kniper igjen. Er til kontroll på sykehuset en gang i uka, men foreløpig har det ikke skjedd noe mer! Har fått beskjed at ungen ligger litt over gjennomsnittet nå, ca 2200 gr og det er jo en fordel hvis jeg går i fødsel. Ellers så sier dem på sykehuset at hvis jeg går til uke 34, slapper de av mer, trenger ikke da å bli fulgt opp så ofte, skjer det en fødsel da vil de ikke prøve å stoppe det.

Hvor lang livmorhals har du? Sist de sjekket meg mente de at hu første hadde hvert litt streng, de mener den er 22 mm nå! Men modent er det.

Lykke til :-)

Skrevet

hvordan vet man om man er moden da?

Skrevet

Om man er moden ser de på invendig ul og når de tar en gyn undersøkelse.... Samt at hvis du har fått noen forvarsler som f eks slimklumper, og blødning, da kan det være noe på gang (slimproppen)

Er man da tidlig i svangerskapet bør en da bli undersøkt ordentlig, det ble jeg og jeg fikk ikke reise hjem igjen!

Skrevet

Jeg svarte deg på det andre innlegget ditt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...