Gå til innhold

klær og utstyr..... hjelp

Anbefalte innlegg

Har dere alt klart til babyen kommer???

Jeg er 34+6 i dag, og mangler en del....

Har kjøpt vogn og bilstol, og bestilt seng og stellekommode.

madrass, dyne og sengetøy kjøper jeg med når jeg henter senga..

men jeg mangler nesten alt av klær, har ingen stelleprodukter osv osv

Tenkte meg ut for å handle inn resten på lørdag.

kan noen hjelpe meg med handlelisten min??? Hvor mye klær kjøper dere inn i de forskjellige str????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5201648-kl%C3%A6r-og-utstyr-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mye. Man får som regel masse. Og er jo koselig å ta med den lille på handletur etterpå. Da vet man og hvor stor babyn er. En del må rett på 56, mens andre svømmer i det.

En pysj, et par body'r (el trøye/bukse) en sprakbukse og et sett emd bukse genser/jakke eller noe sånt. Lue og sokker. En utedress. Da har du så du klarer deg de første dagene og kan se an hva du får.

Kjøp litt i 50 og litt i 56 da vel. Av erfaring (meg selv og andre) er de fleste klærne man får av andre i str. 62 og noe i 68. Men såklart kan bli helt anderledes hos deg:)

Helseteppe (eller annet babyteppe) er greit å ha i hus.

Ha en pakke bleier liggende klart. Kjekt å slippe å dra å kjøpe det etterpå og bleier blir brukt. Stelleprodukter? Tja spørs hva du selv vil det. Man trenger i grunn ikke så mye av dette. Flere steller ihjel bebyne sine så de får utslett/eksem. En mild såpe, en olje/krem og bleiekrem/zink er vel greit å ha. Her må man ofte prøve seg frem litt, for noen barn reagerer på det ene eller andre merke.

MAT!! Det glemte vi..hehe. Hadde jo vært på sykehuset og gubben hadde vært lite hjemme. Sørg for at gubben handler inn litt brød og pålegg og sånn før du skal hjem:)

GULPEKLUTER!!!!! Ha nok av dem i hus:) Ammeinnlegg!!! Du kan komme til å trenge det fra dag 1.

Noe jeg kom på, sikkert glemt noe. Bare husk at det er skjelden krise om man mangler noe.

tusen takk for svar:-)

Regner med at kjøleskapet er fyllt opp når jeg kommer hjem.

bor sammen med et matvrak som ikke klarer å se på et tomt kjøleskap, hehe :o)

skal ta meg en handlerunde på lørdag jeg da. Kjøpe inn et par søte sett med klær, og ellers litt forskjellig....

har tenkt hele tiden at det er ingenting som haster, og at jeg har så god tid. men det er jo bare litt over 5 uker igjen nå, og jeg har ikke tenkt å satse på lange shoppingturer de aller siste ukene......

Du blir ikke noe lettere for å si det sånn;) Greit å få det gjort, og koselig å gå å titte på. Des. kan du jo ende opp med å føde om 2-3 uker alt:)

De vokser fort, så de første str. trenger man lite av. Min erfaring var at 68 og 74 holdt ganske lenge. Og da griser og søler de mer og.

En annen greis er kluter. Ville ikke anbefalt slike tykke kluter. Vanskelig å komme til mellom de små (store?!) valkene. Sånn tynne hvite som har farget kant rundt seg (blå,rosa,gul..) synes jeg var best. Men dette blir jo en smaksak da. På Rudo selger de ganske billig slike engangskluter. Veldig kjekt å kaste de med bremsespor på i søpla i stedefor vaskemaskinen:)

Jo, kjøp noe kortermet. Kan bli slik det var i begynnelsen av mai...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...