Gå til innhold

Desperat!!! HJELP


MammaDilla

Anbefalte innlegg

Har tidligere i dag lagt inn et innlegg der jeg fortalte hvor flott jeg har det i svangerskapet. Ingen kvalme, ikke trett, ikke humørskiftende, bare ømme pupper. Og så plutselig kom halsbrannen. Som lyn fra klar himmel. Har aldri hatt slikt før, og takk og lov for det!! Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det? Hørt melk er bra, men blir så dårlig av det... :( Det brenner helt opp til nesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melk bare lindrer, men gjør det verre i lengden. Spis litt brød og drikk litt vann også drar du på apoteket og kjøper Gaviscon, funker kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoghurt har samme funksjon som melk, og er kanskje lettere å få i seg (masse smaker og konsistenser å velge i). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg får være glad det bare er halsbrann og ikke kvalme og oppkast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig kom jeg til å huske på da jeg våknet på barsel dagen etter at prinsen var født. Kikket over på babysengen og tenkte "Jeg har ikke halsbrann!" Etterhvert hjelper det å sove på venstre side, men du er vel ikke så langt ennå... Mandler anbefales, vaniljesaus hjelper noen, men gaviscon er vel det de fleste får hjelp av. Bruk de som legger "skumlokk" i magen, ikke de som nøytraliserer magesyren (da blir det bare verre etterpå). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Love heart" sukkertøy, eller hva de nå heter, hjelp for meg forrigegang. Jeg mener de hvite/rosa med hjerte på som det står noe inni.

Håper du finner noe som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg levde på flytenes Gaviscon i flere mnd..

La en pute under madrassen så jeg lå litt høyt.

Hadde en mugge med vann i kjøleskapet med litt potetbiter i skulle hjelpe.

Og du må puste mere dypere tak for når mann har halsbrann så puster vi fortere og feil.Ikke drikk for mye melk det hjalp ikke for meg jeg fikk sur melke smak opp i halsen..Ta gaviscon litt før du skal spise og litt etter!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...