Gå til innhold

Får ikke neste time hos jordmor før om 12 uker!

Anbefalte innlegg

Jeg var hos jordmor i dag (er 24+4) og fikk vite at jeg ikke kan komme på ny kontroll før i slutten av august! Da er jeg 36 uker på vei. Jeg sa at jeg syntes det var litt veeeel lenge å vente og fikk da til svar at hun ikke hadde noen ledige timer før da. Ikke var det noe ledig hos de andre jordmødrene heller, pga ferieavvikling i hele juli. Det synes jeg er dårlig!

Hun mente jeg kunne gå til lege i stedet og det kommer jeg jo til å gjøre (men med min flaks har vel hun også ferie da).

Men at alle jordmødrene på senteret har ferie i juli synes jeg er en vits. Folk er jo gravide året rundt og bør ha et tilbud året rundt…..dessuten skal vi jo liksom få velge om vi vil gå til lege eller jordmor - men det blir jo ikke rare valget..... :(

Fortsetter under...

Så dårlig! det virker som om det er en del dårlig oppfølging nå. De burde jo overlappe i ferien da, så man fikk gått til kontroll. Du skal jo ha kontroll hver 4. uke etter 24. svangerskapruke.

Jeg skal heller ikke tilbake før i august, men jeg er jo bare 14 uker nå da, og skal jo på UL i mellomtiden. Og etter det skal jeg hver 4. uke frem til uke 36, og så er det annenhver uke frem til fødsel tror jeg.

Det synes jeg hørtes merkelig ut. Vet ikke om jeg ville fortsatt å gå til den jordmora i et sånt tilfelle. Du skal egentlig på kontroll men en måneds mellomrom. Da er det nok bedre å gå til en lege. (de stenger ikke ned kontoret bare fordi det er sommer, hvertfall..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...