babiBee Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Noen som har noen erfaringer med modning ved akupunktur..? Har hatt noe mensensmerter et par netter og vet at det er tegn på at modningen har begynt. Men andre dager kjenner jeg ingenting.. Har termin om 5 dager, føler ikke at det skjer noe "skikkelig"... Kan det gå fortere hvis jeg får akupunktur i tillegg? Har det noe å si for selve fødselen?
Dunna 71 Skrevet 30. mai 2006 #2 Skrevet 30. mai 2006 Hei har ikke prøvd ennå,men det har jeg tenkt til. Jordmor sa det var vanlig fra uke 32. Kan hende det hjelper så langt du har kommet nå også. Lykke til
Gjest Frantic Skrevet 30. mai 2006 #3 Skrevet 30. mai 2006 Ja jeg har kjempegod erfaring med det med andremann! Nå brukte jeg det fordi det under første fødsel oppstod noen komplikasjoner og fødslen tok lang tid. Med andremann (som jeg visste var større) ble jeg anbefalt å prøve modningsakupunktur for et lettere fødselsforløp. Tok 4 behandlinger de tre siste ukene før fødsel og jeg gikk en del med smårier som kom og gikk og liten åpning de siste ukene - så tror det modnet seg gradvis. Fødte superraskt, tok 3.5 timer fra første ri til babyen var født - kom inn på sykeshuet med full åpning og 10 min senere var babyen ute (4300 g, 50 cm og 37 cm rundt hodet). Egentlig en drømmefødsel! Fødte 4 dager før termin, men med førstemann fødte jeg 8 dager før - så det hadde kanskje ikke noe å si på akkurat tidspunktet, men du verden for en flott opplevelse - så jeg er iallefall overbevist om at det ga meg en greiere fødsel og skal ha modningsakupunktur også denne gangen :-) Lykke til!!!!
huldra75 Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 å dette blir spennende! jeg har hatt modningsak. i 4 uker nå, senest i går. akupunktøren kjente på pulsen min og trodde ikke det skulle skje noe de første dagene, men man vet jo ikke. har termin neste fredag(9.) så da håper jeg at fødselen vil skje rundt det. 3,5 timer høres jo fantastisk ut, give it to me, håper hvertfall jeg slipper det jeg har lest, 33 timer og sånn. gikk slimproppen din før eller når du kom på sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 Dette lurer jeg også på, og hvor får man modningsakupunktur? Bestiller man det selv hos en akupunktør eller er det ett tilbud på helsestasjon/jordmor?
babiBee Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2006 Man må bestille det selv - tror de fleste/alle akupunturer tilbyr det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå