Gå til innhold

Termin beregning!


¤mtk¤

Anbefalte innlegg

Hei Jenter! Min første positive test kom for 2 timer siden! litt skjelven, men i lykkerus!

Hvordan beregnes termindato? sist mens startet 27/4.

Sluttet med p-piller og dette var vår første pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst: gratulerer!!!!!! Spennende spennende :)

 

Jeg har vært mest fornøyd med babyverden sin terminkalkulator. Der får du også vite noen utvalgte datoer der hjertet begynner å slå, fosteret kan høre, osv.

 

link: www.babyverden.no, velg "terminkalkulator" helt på venstresiden og velg terminberegning ut fra siste mens.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! s

Termin beregnet til 7 februar.

Står videre du er nå 4 uker + 1 dag, vil det si 4+1?

Hvorfor beregnes det slik??? er vel pga vanskelig å si nøyaktig tidspunkt for unnfangelse bil jeg tru.

 

Men hvilken uke er "barnet" i nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ja du er 4+1 idag. Det vil si du er gravid i din 5.uke. Dette regnes fra første dag i siste menstruasjon, og vil da logisk nok si at frøet ditt er to uker "mindre" enn du er gravid. Det tar jo gjerne et par uker fra mens til eggløsning - og det er da egget kan bli befruktet. Men vi bruker nesten hele tida MORS svangerskapsuker. Dette er et evig rot og diskusjonstema, jeg anbefaler at du bare holder deg til at du er i uke 5 (4+1) og gleder deg over det fine som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god!

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg synes utviklingen fra egg til barn er så fasinerende og spennende, må sette meg litt inn i dette nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig fascinerende ja!!! Tenk at det lille jordbæret imagen min skal doble størrelsen på et par uker! Og at livmora - den snodige muskelen - på noen få mnd vokser fra tommeltott-størrelse til basketball! Og at vi gror et helt eget organ (morkaken) kun til dette formålet! Vi får 1.5 ganger mer blod enn vanlig, lungene blir liggende langs sidene av kroppen og magemuskulaturen deler seg i to på midten... knøttet inni oss kan sutte på totten, drikke fostervann, hikke og høre lyder maaange uker før det kommer ut i friluft! Det er en utrolig spennende tid vi har foran oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...