Gå til innhold

Oktober: gravid for 2 gang..


lillemor1979

Anbefalte innlegg

jeg er gravid for 2.gang nå, med en sønn på 13 mnd.. kjenner godt på koppen at det ikke er lenge siden den siste graviditeten, å gruer meg ganske mye til fødselen allerede.. er det noen som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er også gravid med andremann, men det er litt lenger siden jeg fødte da, jenta vår har blitt 3 år. Men jeg merker godt at jeg tenker mye mer på fødselen (og gruer meg mer) enn jeg gjorde sist, da visste jeg jo ikke hva jeg gikk til. Dette har jeg også snakket mye med jordmor om - sist var jeg mest opptatt av hva som skjedde med kroppen min og babyen mens jeg var gravid - nå er jeg mer opptatt av fødselen og tiden etterpå.... Jeg har fått time på sykehuset der jeg fødte sist til en samtale og en gjennomgang av forrige fødsel, for å forberede meg til neste. Er veldig usikker på hva jeg skal velge av smertestillende/evt. ikke - og vurderer å føde på Voss i stedet for å måtte velge mellom storken og føden på Haukeland.... Kanskje en sånn samtale der du fødte sist hadde hjulpet deg også? Mener de fleste har tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha en samtale om dette med jordmor, men jeg tror jeg har bestemt meg for å født i bodø, å ikke på det lokalesykehuset, ble sendt meg luftambulanse sist gang, midt i fødselen fordi alt bare stoppet opp, lå i nesten 15 timer før de bestemte at de skulle bruke vakum før å få ungen ut..brukte bare lystgass og litt akunpuntur til å begynne meg, men i bodø satte de epidural uten å spørre meg..hadde rier hele tiden og 9 cm åpning.. er det rart jeg gruer meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du! Tror nok vi er i samme situasjon ja.. Er 21uker på vei, og har en vilter krabat på 14mnd fra før av. Han rekker å bli 19mnd når han blir storebror. Jeg hadde en skikelig hard fødsel førrige gang, med 14dagers overtid, igangsetting, osv. Så jeg gruer meg skikelig! Her har vi ikke noen jordmor for tida, så jeg har ingen å prate med.. Så denne gang tror jeg at jeg utfører k.snitt på meg selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gull blir23måneder når hun blir storesøster i oktober... Sist gikk jeg 11dager over, og hadde en fæl fødsel. Dvs. dårlig kjemi/kommunikasjon med jordmor, og mye komplikasjoner etter gullet var ute, mistet 2,5liter blod, narkose, store rifter, blodoverføring, hjerteklapp,min mann fikk ingen beskjed om noen tig og måtte sitte mange timer å bare vite at det var "kritisk" selv etter alt var "over". Ingen bedøvelse eller noe. Gruer meg egentlig ikke til selve fødselen (verre for min mann) Hun jordmoren jeg har nå har lovet å hjelpe til med brev osv. til Haukeland så jeg kan møte mer forberedt. Jeg tenker mer på spedbarnstiden. Amming var fælt, måtte gi opp etter to måneder, nattevåking osv. Pluss at nå er det en til å ta hensyn til, har allerede dårlig samvittighet ovenfor "storesøster" som da ikke får min fulle oppmerksomhet. Får mest sannsynlig en jente til, hvordan skal jeg klare å bli like forelsket i en baby til er en rar tanke i hodet mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...