Gå til innhold

Jeg har fått påvist sukker i urinen. Er det fordi jeg spiser for mye søtt?

Anbefalte innlegg

Må tilbake til legen om tre dager og ha med ny urinprøve. Hva innebærer dette for meg, hvis det fremdeles da er sukker i urinen? Har normalt blodtrykk og 1-2 på ødem. Ble litt skremt av dette, jeg....

Fortsetter under...

hei jeg fikk påvist sukker i urinen siste kontroll. Da hadde jeg ikke morgen urin og hadde drukket et stort glass oboy en stund før jeg tok prøven så jordmor mente det kom av det. Hadde du spist mye søtt enten dagen før eller før du tok prøven? Jeg fikk beskjed om at det kunne virke inn.

Det de gjør om du fremdeles har sukker i urinen er å ta sånn glukosebelastning for å sjekke om det kan være svangerskapsdiabetes. Gå inn på sidene her og les litt om det så får du nyttig informasjon.Det behøver ikke ha noe å si på om du spiser for mye søtt i hvertfall, men om det er svangerskapsdiabetes må du nok legge om endel på dietten.

Jeg spiste godt med søtt dagen før og sluttet av med en Lollipop rett før jeg la meg...... Klarer ikke la være å spise godteri hver dag, jeg.... Fortvilende! Men dette satte en støkk i meg. Må bli flinkere nå...

Jeg hadde akkurat de samme tankene som deg, så tenker meg om en gang ekstra når godtesuget melder seg jeg og. Men mest sansynlig går det bra...Jordmor ba meg om ikke å spise noe særlig søtt dagen før neste kontroll, det burde være en regel uansett sa hun fordi at det fort kan slå ut på urinen.

Jeg kjenner mange som har hatt sukker i urinen et par ganger altså, så tror ikke du trenger å bekymre deg.

Og om det viser seg at du har svangerskapdiabetes så går det jo som regel vekk for alle etter fødselen da.

Noen i familie din som er disponerte? Det er vist veldig genetisk betinget.

jeg er sikker på at det går bra...

jeg har litt sukker i urinen på de 3 siste kontrollene.. Ene gangen hadde jeg spist mye søtt på kvelden før, men ellers har jeg vært veldig flink med søtt gjennom svangerskapet.. Har måtte ta 2 glukosebelastningstester.. Den første fordi jeg ba om det selv, da mamma har diabetes, og søs fikk svangerskapsdiabetes i sitt siste svangerskap.. pluss at jeg har høy bmi.. Den siste tok jeg i går, siden jeg hadde hatt sukker i urinen, og på den siste kontrollen hos jordmor hadde jeg også høyt blodsukker.. Men glukosebelastningen min var helt fin:o)

Hei,

jeg har også fått påvist sukker i urinen, da hadde jeg spist masse snop dagen før mens jeg så på harry potter til kl 1 om natten og tok urinprøver kl 7 om morgenen. Tenkte ikke over det da, men har vært forsiktig med inntak av sukker dagen før kontroll etter det. Jordmor fikk meg til å gi en ny urinprøver da jeg var der, og den var helt fin:-) Hun sa at en som er gravide ikke klarer å skille ut sukker like fort som en som ikke er gravid.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...