Gå til innhold

Ser poden din på TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikkje til å stikke under ein stol, men eg er absolutt ikkje noko morgenfrisk.... Liker helst å sove, men det er det fint slutt på no... Ikkje at eg klager for det altså...

Om morgonen vil eg helst ha litt tid på å vakne, og her ein dag prøvde eg å sette Tage foran TVen etter at han hadde fått morgen-flaska si. Og gjett om han koser seg! Han prater og ler til TVen og følger med på alle fargane og bildeskiftinga med stor interesse. Slik kan han sitte i bortimot ein halvtime, menst mamma får tømt i seg ein "liter" kaffi og vakna litt..

Utrulig deilig.

Men så har eg som førstegangsmor alltid sagt at "TV skal ALDRI brukast som barnevat". HMMMMmmmm. Det var enda eit av dei bastante prinsippa eg hadde før han vart født, som eg bryter....

Må nesten flire litt av han der han ligg og storles og prater til "Timon og Pumbaa"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine 2 eldste har alltid sett på barnetv på nrk. Det har vært en del av leggerutinen, faktisk. Nrk viser alltid barnetv av høy pedagogisk kvalitet. Så hvorfor ikke? Vi vet alle (innerst inne) hva som for mye og gal tv underholdning for barn, så stol på magefølelsen.

Skrevet

han er glad i TV-en, ja:). Han er berre 6 mnd, så innhaldet speler vel ikkje den heilt store rolla enno. Vi vert vel nøydde å avgrense TV-glaninga etterkvart som han vert større, innføre faste program/tider då han kan få lov å sjå på TV, men førebels bryr eg meg ikkje så mykje. Då er det verre at mor er i ferd med å verte TV-slave! Den boksa står jo på heile døgnet!

Skrevet

Lillegutt på 17 mnd finnes ikke interissert i tv!

Skrevet

jenta mi på 4 år var ikke interessert i tv før hun var 3 år... nå ser hun barnetv ellers ikke interessert. derimot han på 3 mnd kunne tenke seg å se på tv hele dagen... ikke det at han skjønner noe men det er mange farger og det rører seg. som HI sier, det er greit når du trenger å innta den første kaffen om morgenen.

Skrevet

Ja, tv er spennende, ligger ofte på matta forran tv å koser seg.

Hvorfor ikke.

Da får jeg gjort litt også.

Har babygymmen der og noen leker.

Skrevet

ja jenta på 3mnd ser på tven

liker reklame best...

må av og til slå av tven fordi hun blir så opptatt av den...

men greit at hun ligger å spreller på gulvet å ser på den av og til, siden hun er såå mye våken på dagtid, slik at jeg får gjort litt i huset.

Skrevet

Tvn er avslått til kl 17.30 i hverdagene men på lørdag og søndag får han se på tvn så mye han vil for da er pappa hjemme og slår på tvn. I uka så er kun radion på for han begynte å bli tv slave og han er kun 9 mnd så han kan istedenfor leke og aktivere seg.

Skrevet

Vær litt forsiktig med TV-titting.... Forskere jobber med å avklare om for mye TV-titting for barn under to år kan føre til skader på hjernen som i verste fall kan ende i ADHD...(hyperaktive barn) Her er det selvsagt snakk om TV-titting i utbredt skala.....

Skrevet

Tulla mi på 2 mnd er veldig opptatt av tv! hun ligger innimellom i vippestolen og titter på

Skrevet

Sneipen min er bare interessert i knappene på tv'en :-P og i fjernkontrollene. Danser når han hører fin musikk, og kan kaste et blikk på den innimellom, dersom det kommer en høy lyd, men ellers ikke.

Men vi ser veldig lite på tv her i huset. Slår sjelden på tv'en før det kveldsnytt, og aldri på dagen. Men jeg håper jo han kan kose seg med barnetv på nrk når han blir større, synes det er en fin avslutning på kvelden... Cartoon network og annet søppel, skal vi ALDRI ha her i huset. Jeg får vondt i hodet av all den fæle lyden og alle fargene og de stygge tegningene. Her helt sikker på at det er usunt med all den massive stimulien.

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd ser på tv på morgenen mens jeg drikker morgenkaffen. Hun smiler og ler når bananer i pysjamas går på god morgen norge, også smiler og ler hun til nyhetsoppleseren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...