Gå til innhold

Omtenksomhet overfor andre - bare en fase? Håper ikke det (litt stolt mamma)

Anbefalte innlegg

Snups er nå nesten 19 mnd. og virker som hun er på vei ut av en ganske sky og sjenert fase. I det siste har hun vist en ny side av seg selv, nemlig omsorg.

En dag hadde vi besøk av noen venner med en ettåring, og Snups viste seg å være den fødte vertinne. Ettåringen fikk pizza for første gang, og Snups holdt øye med henne og nikket oppmuntrende og ivrig mens hun spiste. Hun fant en tutekopp i ettåringens mors veske og bar den bort til henne, i stedet for å drikke av den, og da ettåringen gikk et stykke alene (hun holder på å lære å gå), stod Snups og klappet i hendene hele tiden.

Dagen etter var vi sammen med en annen ettåring, og Snups lærte henne hvordan noen av lekene virket - tok hånden til den lille jenta forsiktig og trykket den der den skulle for å få leken til å virke, og så pekte hun på hvor hun skulle slå med en liten hammer.

For et par dager siden var både mannen min og jeg syke og lå til sengs begge to. Snups var nettopp kommet seg etter samme sykdom, så hun var trett og lett å ha med å gjøre, så vi kunne for det meste ligge mens hun drev med sitt. Plutselig kom hun bort til sengen med en legeveske og tok ut stetoskopet og tok det på seg. Jeg har aldri sett at hun har brukt stetoskopet riktig før, og legevesken var den eneste leken hun tok med til sengen den morgenen.

Hun ga oss også kjeks (bra for kvalme), som vi hadde gitt henne da hun var syk, og som fremdeles var lett tilgjengelig, og senere, da jeg laget aftens til henne, ville hun ha vann. Hun fikk en kopp, som hun så bar, uten å søle, inn på soverommet og ga til pappaen sin.

Jeg må nesten bare spørre om dette er vanlig oppførsel for så små barn. Det er så rart å se henne gjøre sånne gjennomtenkte ting, særlig når hun ikke kan snakke i det hele tatt, så det er vanskelig å vite hva hun tenker på. Jeg er selvfølgelig litt stolt!

Fortsetter under...

Så snill og omtenksom jente du har! Min erfaring er at barna i den alderen din datter er, er veldig flinke til å dele. Litt senere kommer de inn i "MIN" alderen. Da skal ingenting deles og barna skal ha alt sine ting SELV!!

Men om det gjelder datteren din vet jeg jo ikke. Uansett så får du kose deg med en ufattelig sjarmerende liten datter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...