Gå til innhold

BAKOVERVENDT BILSETE - TRENGER ANBEFALINGER!

Anbefalte innlegg

Vi er på utkikk etter kun bakovervendt bilsete (dvs. ikke kombi).

Vekt opptil 18/25 kg.

Hvilke modeller er bra til dere som har slike seter?

Vi ønsker et som er smalt og ikke tar så stor plass.

Viktog med god støtte for hodet.

Trekket må være maskinvaskbart.

Støtdempende materiale inni bør være av isopor.

Tips til hvor vi får kjøpt slike seter, evt. noen som har et pent brukt dere kan selge?

Vi bor i Bergen.

Håper på mange svar!

Fortsetter under...

Vi har kjøpt Britax two way elite. Fra 9-25 kg. Superfornøyd! Vi hadde britax som spedbarnsete også (0-13 kg) og har vært veldig fornøyd med dette også (kom best ut i test for ett år siden eller noe). Førstnevnte sete kan brukes begge veier, er stødig i bilen, og tulla sitter veldig fint i det!

Vi kjøpte det på Barneverden i Oslo, de hadde 900,- i rabatt på det. Vet ikke hvor du får kjøpt det i Bergen, men sjekk Babyshop, Fru Lyng (vet ikke om disse eksisterer i Bergen), eller sjekk med produsenten hvor de leverer i Norge.

Lykke til!

Vi har også kjøpt et Britax sete med Isofix. Det er kun bakovervendt og oppfyller vel alle dine krav. Det med bredden er jeg litt usikker på, men noe unormalt bredt er det ihvertfall ikke. Om du har mulighet så synes jeg at de med Isofix løsninger er helt geniale. Det er nærmest umulig å feste setene feil med denne basen, men de er dyrere enn andre seter fordi du må kjøpe basen i tillegg. Jeg vil absolutt anbefale dette setet (men hvordan det virker i kollisjon har jeg heldigvis ikke fått testet ut).

vi har BeSafeizi Kid, og er veldig fornøyd. Det er kun bakovervendt. Tar litt plass(et sete i baksetet), men så sitter josephine som en liten prinsesse.

Kan virke noe kronglete å sette inn, men har du gjort det et par ganger, går det som en lek.

Vi har Maxi Cosoi Mobi og det er kun bakovervendt. Trekket kan vaskes, god stötte for hodet og hele kroppen. Setet er stillbart i 3 stillinger så hun sitter helt opp og ligger litt tilbake om hun sovner. Enkelt å stille på men den hånd.

Vi er kjempe fornöyde med det. Vi kjöpte våres på babyproffsen i sverige (vi bor her) men det finnes i Norge også i de fleste barne butikker.

Annonse

Vi har også maxi Cosi Mobi, og er kjempefornøyde. Vi valgte det hovedsakelig fordi det er veldig god støtte til hodet og ellers på sidene- og så er det bare bakovervendt. (da slipper vi å bli frista til å snu det) Han er nå 14 mnd, og 84cm, men har veldig god plass.

Vi har graco duoflex. Tar liten plass tror jeg, kan i hvert fall fint ha et bilsete eller en voksen på hver side når det er montert i midten. Trekket kan vaskes i maskin og var testvinner i Sverige 2003. De fleste butikker i norge har utgaven som heter cosmic, den kjenner jeg ikke, men de kan ev. skaffe duoflex har jeg fått til svar. Kjøpte vårt i Sverige. Er godkjent 0-25 kg bakovervendt, 15-25 forover med trepunkts sele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...