Gå til innhold

Arnica tablets

Kaisa75

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som kan hjelpe meg med dette..?

Har blitt tipset om aa kjoepe "arnica tablets" her i Irland, skal vaere saa bra av en eller annen grunn (tas en uke foer foedselen og evt noen dager etter foedselen). Faas kjoept paa helsekost butikker (er et urte produkt tror jeg.. rent natur produkt) Jeg er ikke sikker paa om disse faaes i Norge og hva de evt heter. Noen som har hoert om det? Noen med erfaring? Noen som vet hva de skal hjelpe mot?

Setter stor pris paa svar!

Fortsetter under...

Hei, tittet innom denne siden (er syk og kjeder meg) selv om jeg bor i Norge. Jeg har også hørt at arnika er bra ved fødsel - sårhelende - men jeg ville sjekket nøye med jordmor og/eller lege. Jeg brukte arnikasalve etter anbefaling av lege en gang jeg hadde en infeksjon (var i Russland). Det lindret smertene veldig godt, jeg fikk antibiotika mot selve infeksjonen. Imidlertid, hvis det er det samme som solblom på norsk er det giftig ved innvortes bruk. Giftig eller ikke, virkestoffene kan være ganske sterke når det er snakk om tabletter. Ikke ta noen sjanser, snakk med en som virkelig vet.

svensen (på besøk fra 2.tri)

• 4 uker senere...

Arnica er en plante som i salve, gelé eller krem som man smoerer direkte paa huden (dersom det ikke er saar! Viktig, maa ikke komme i blodet! ) og lindrer naar man har slaatt seg, blaaflekker men ogsaa hevelser.

Det kan derimot brukes som homeopatimedisin men jeg har aldri hoert om tabletter, og ville ikke tatt dette dersom jeg var deg!

Vi bruker det ofte her i Frankrike. Spesielt alle mammaer har en slik salve eller homeopatimedisin i veska naar man tar med den lille poden paa lekeplassen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...