Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som kan hjelpe meg med dette..?

Har blitt tipset om aa kjoepe "arnica tablets" her i Irland, skal vaere saa bra av en eller annen grunn (tas en uke foer foedselen og evt noen dager etter foedselen). Faas kjoept paa helsekost butikker. (er et urte produkt tror jeg.. rent natur produkt) Jeg er ikke sikker paa om disse faaes i Norge og hva de evt heter. Noen som har hoert om det? Noen med erfaring?

Setter stor pris paa svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Juniglede!!

Jeg har aldri hørt om arnica tabletter, men har veldig god erfaring med Arnica produkter i sin helhet, da! :)

Jeg har urokkelig tro på arnica, og om du får tak i tabletter som virker, så vil jeg gjerne ha tips!! :)

Håper det er bra i Irland!

Klemmer

Skrevet

Naprapatenmin nevnte Arnica tabletter, hun sa det var veldig bra for betennelser. Anbefalte å ta dte rett etter fødsel for å restituere fortere etter fødselen.

Fås på helsekost

Skrevet

Arnica fås på Helsekost butikker i Norge også, og brukes bl.a. for at renselsesprosessen etter fødsel skal gå raskere. Man gror vist fortere, og blødningene kan bli hardere, men desto kortere.

Skrevet

Man får dem i Norge ja. Jeg var med i en studie som testet Arnica mot stølhet etter trening. Vi trente på en sånn måte at vi ble så støle som mulig. Noen fikk juksepiller, andre fikk Arnica. Jeg fikk Arnica, men mot stølhet så hjalp det i alle fall lite. Kanskje det hjelper i forhold til fødsel?

Arnica er vel basert på urter fra Alpene så vidt jeg husker.

Gjest Frantic
Skrevet

Ja jeg vet hva det er! Fikk samme tipset som deg før jeg fødte andremann, og dette skulle hjelpe til å lege kroppen fortere etter fødselen. Dette er nå over 2 år siden, og da fikk jeg ikke tak i Arnica her i Stavanger, men kjøpte dem på apotek i Tyskland. Nå var det så få som hadde hørt om dem her hjemme, så jeg turde ikke bruke dem før jeg fødte..... så jeg har fremdeles to glass med ulik styrke Arnica tabletter stående i skapet. Er fremdeles holdbare, så kanskje jeg skal bruke dem denne gangen?

Spent på om noen har brukt dem i forbindelse med fødsel?

Skrevet

Aa saa flott med saa mange svar! Jeg hadde aldri hoert om dem foer, og trodde ingen i Norge kjente til dette (for mine venner kjenner i allefall ikke til det..). Kjempe takknemlig for svar alle sammen!

Det er min yoga instruktoer (gravid yoga, som ogsaa er en saakalt Doula, en "foedselshjelper") som har anbefalt det paa det sterkeste til meg. Har naa vaert og foerhoert meg paa en helsekost butikk og der ble jeg ogsaa anbefalt aa ta disse, i noen dager foer termin og noen dager etter termin. Saa jeg tror jeg skal proeve meg paa dette jeg... Kanskje dobbelt sjekke med jordmor saa jeg vet det ikke er farlig... Men tror ikke det er det, da det anbefales saa sterkt her fra ulike hold...

Ha en fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...