Gå til innhold

Hva sa dere for å bli sykemeldt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så forbasket hodepine!! Har bare lyst å ligge og gråte hele tiden, kan jo ikke ta noe for det heller. Hadde jeg ikke vært gravid så hadde det blitt ibux for alle pengene, det er det eneste som døyver det litt. Smertene sprer seg fra skuldre, nakke og hele hodet kjennes ut som det skal sprenge. Og kvalmen som lurer i bakhånd. Lyst å ringe legen og be om en ukes sykemelding, men jeg får jo ikke time sånn på dagen. Må man ha time for å få sykemelding, eller er det legesekretærene som ordner det? Aldri vært sykemeldt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har det så jævlig så har du rett på hastetime, dvs komme til på dagen. Og det er bare til å si det som det er, de fleste leger er ganske forståelsesfulle. Si du trenger en uke å komme deg på. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Vet hvordan det er å ha vondt i hodet, MEN du kan ta Paracet! Det kan jo hende det hjelper nå fordi om det ikke har gjort det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle leger skal ha akuttimer for folk som trenger sykmelding der og da og hvis det er annen akutt sykdom. Det lønner seg å ringe rett etter at kontoret har åpnet for å få time. Hvis ikke kan det hende at du må sitte på kontoret og vente til en lege kan ta deg inn innimellom andre pasienter. Hvis du bruker en lege på et legesenter kan det også hende at du kommer inn til en annen lege enn fastlegen din, men du får treffe en lege.

 

Ta med helsekortet dit. Forhåpentligvis kan de finne ut hva hodepinen kommer av og hjelpe deg å bli kvitt den. Kan godt hende det finnes reseptbelakte hodepinetabbeletter som ikke er skadlige for fosteret for eksempel.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du hadde tatt ibux dersom du ikke var gravid. Hva med paracett? Det kan du trygt ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du ringer idag og spør etter time, men ikke får før om et par dager, og sier du er for dårlig til å gå på jobb, så pleier man få sykemeld fra den dagen man har ringt. bare gi beskjed i tlf liksom. at man trenger sykemeld. det eneste som hjalp meg, var å gå i 50% , annenhver dag. for jeg fikk alltid hodepine dagen etter jobb.. nå er det mye bedre men sliter av og til enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp vært og fått sykemelding pga kvalme og hodepine. Fikk 4 uker 50%. Var ikke problematisk i det hele tatt. Ringte i 10-tiden i dag, og fikk komme til kl 14. Det er på et legesenter, så fikk komme til en annen lege enn fastlegen min (en kvinnelig lege som var mye mer ok enn den mannlige fastlegen min, så nå har jeg faktisk byttet til henne). Jeg har en jobb der det passer godt å være 50% sykemeldt, men kunne sikkert ha fått 100% også hvis jeg ønsket. Er veldig glad for at jeg ordnet meg sykemelding, har gått i 2-3 uker nå og delvis skulket jobben, og hele tiden tenkt at det sikkert snart blir bedre, men det har det jo ikke blitt enda i alle fall. Er i uke 11 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å få innspill fra dere, hjelper å høre fra andre som har opplevd liknende. Føler meg som svak og "dårlig" gravid, må jo tåle litt selv om man er gravid. Jeg blir jo redd for at det skal være noe galt, når det blir så intenst også. Skal jobbe tre timer overtid nå dagene før helgen, pga pinsen, så tør ikke be om sykemelding nå, blir så mye problemer på arbeidsplassen. Skal snakke med legen min neste uke, hun ville sjekke hvordan blodtrykket mitt var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...