Gå til innhold

Første legebesøk?

Prinsemamma82 MedLitenSpire!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på kortid de andre var hos legen første gang etter de tok graviditetstesten heime? Er det vanleg å gå med ein gong? Fant ut på fred.26.mai at eg er gravid :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

det er vanlig å gå til første legekontroll rundt 10 uke.

Skrevet

fikk ikkje time før uke 12, førr at det va nån av di prøvan som ikkje kunne tas før uke 12.

Skrevet

Jeg fant ut 18.mai at jeg var gravid. Dro til legen samme dag da jeg følte jeg måtte ha en bekreftelse. Snakket med legen og fikk beskjed om at jeg skulle komme tilbake i uke 8 for å ta blodprøver, fylle ut svangerskapspapirer etc. Ring å snakk med legen din og hør hva han sier.

Skrevet

hei hei. jeg fant ut at jeg er gravid på samme dag som deg:) jeg skal til legen den 14 juni. først fikk jeg time 17 juli, men synes det er usannsynlig lenge å vente, så ba om en time tidligere. har jo tusen spørsmål jeg må få stilt:)

Skrevet

var på første legebesøk i går. da var jeg 11 uker og 5 dager på vei. Kunne ikke at den blodprøven som de pleier å ta på første kontroll før uke 12.. men det er jo bare 2 dager til sa jeg.. men loven er slik. Prøven koster mye, og siden faren for spontan abort er størst før uke 12, MÅ alle leger vente med å ta den til etter uke 12. mellom uke 12 og 16 tror jeg hun sa. Veldig søt lege. Hun måtte bare følge reglene sa hun. Så det betyr at jeg må stikke innom igjen neste uke å ta den blodprøven. Så da er det jo ikke noe vits i å bestille time før etter uke 12 liksom!

Skrevet

jeg hadde dratt så fort som mulig bare for å komme inn på det sykehuset du vil..jo tidligere du søker jo bedre. du søker gjennom legen din...så j hadde booket time nå!..

Skrevet

Første besøk er vanlig mellom uke 8 - 12. Så er det rutine ultralyd i uke 17-19.

Skrevet

Jeg var i uke 8, men det var fordi det var jul og romjul. Og ville gjerne fått gjort det før. Skulle jo fortelle familien på julaften...

Er i dag i uke 31...wow tiden går innmari fort.

Skrevet

hei hei clarise!

artig at vi fant ut vi var gravid på samme dag :) eg har no fått time hos legen min 26.juni (syns det er ein evighet til... )har du regna ut foreløpig termindato? ifølge terminkalkulatoren på bim skal eg ha 21. januar!

tusen takk for alle svar ;)

Skrevet

Fant ut at jeg var gravid 16 Mai. Var hos lege uken etter jeg. Da var jeg ca 9 uker på vei...

• 2 uker senere...
Skrevet

Så fint at denne siden finnes!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, kan ikke være mer enn to- tre uker på vei, og har ringt legen. Måtte krangle meg til en time før uke 10-12, og ble veldig oppbrakt, for jeg aner jo ikke noe om dette, og det er så uendelig lenge til!

Men: er det helt fånyttes av meg å dra til legen før den tid?

Jeg tror jeg drar dit mest for å få informasjon om hva som kommer til å skje videre, hva slags opplegg jeg skal inn i, når neste kontroll er osv.

Og så vil jeg jo gjerne ha det skikkelig bekreftet........

Skal jeg avlyse timen, og bare smøre meg med tålmodighet?

Blir dessuten litt forvirret av det med ukene......oppererer dere med mors uker, eller barnets uker? Det er ca 5 uker siden jeg sluttet med p-pillene, 4 uker siden mensens første dag. Er jeg da i uke 4 eller 2 ifølge dere? Og hva opererer legene med? Når er uke 10-12?

Jeg er glad og kjempeforvirret! Hjelp!

Skrevet

Du er i uke 4 (regner etter siste mens) og embryoet i uke 2 (2 uker kortere) og du skal regne din uke ikke embryoets. Legen regner også etter siste menstruasjons første dag.

Skrevet

Fikk tatt mine blodprøver i uke 4/5, sa ingenting om at jeg måtte vente med dette, første kontroll i uke 9. Lykke til:)

Skrevet

Hvilken blodprøve er det som ikke kan tas før uke 12. Dette er jeg veldig nyskjerrig på.

Skrevet

jeg fant en annen side:

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx

denne regner at jeg er i uke 5 mens denne siden sier uke 6...jeg har bare brukt denne siden før så nå følte jeg at jeg hoppet en uke tilbake..det føltes vondt for vil jo se fort til uke 12 hvis dere kjønner..min første dag i mens siste gang var 9 mai..kan noen si meg vor langt jeg er...???? bare for å roe meg litt ned:-) trenger det:-)

håper noen svarer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...