Høygravid 260606 Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Mensterm er 9 juni og ulterm er 26 juni.Altså ganske stor forskjell.Kan ikke tenke meg at jeg skal gå i 4 uker til,er ganske stor føler jeg.Enten har jeg 15 dager igjen eller 28.Er litt urolig for dette ifh til overtid.Symf-målene har heletiden vært over streken.36uker på vei og mål på 34.Jormor kan heller ikke si no sikker,bare at alt står åpent .Noen andre i samme situasjon?hva mener legen /jormoren deres?Kjenner armer og bein buler ut av magen her.Skikkelig ubekvemt.4 uker til?Nei det går bare ikke.Hjulp!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5198503-dere-med-stort-sprik-mellom-mensterm-og-ultralydterm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
en av hver Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei Legene bruker desverre bare ultralydterminen, så du må nok forholde deg til den. Den er satt ut fra målene i uke 18(da du var på screening ultralyd), og da er de fleste foster like store.Termin settes ut fra hvor på normaltabellen ditt foster befinner seg. Det er jo mange som har usikker mens-termin, men hvis din er VELDIG sikker kan det hende du kan mase deg til tidligere vurdering og event. igangsetting, men ville ikke satsa på det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5198503-dere-med-stort-sprik-mellom-mensterm-og-ultralydterm/#findComment-5198661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomlom Skrevet 29. mai 2006 #3 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei! Jeg er i samme situasjon, egentlig litt verre, menstermin 12 mai og Ul termin 26 juni, jeg og! Dette er mitt andre barn og det var det samme med 1. mann. Da var det sprik på 4 uker, jeg hadde mens termin 27 mars, ul termin 20 april, og da jenta mi ble født viste det seg at riktig termin egentlig var 5 april. Sist gang ble jeg tatt inn til overtidskontroll (ul) 4 april og fikk vite at babyen var ferdig, og fødte 12 april. Denne gang sendte jordmor henvisning til fødepoliklinikken på Fredrikstad for samme type kontroll for tre uker siden, hørte ikke fra dem, så i dag ringte jeg for å purre, og fikk opplyst at det ikke var medisinsk grunnlag for en slik kontroll før etter den 26 juni..... skummelt! De kunne jo kanskje ha sendt meg et svar... Jordmor mener at jeg har termin nå, utifra symf mål og kynnere og mens smerter etc. Jeg tror jeg føder om en uke, men er skikkelig bekymret for dette med overtid. På siste kontroll, for tre uker siden var pulsen til babyen veldig lav, bare 120, har hele tiden vært 155. Jordmoren var bekymret men sa at jeg ville få sjekket det på ul'en som jeg nå ikke fikk alikevel. Merkelig at de overprøver jordmoren som faktisk har kontrollert meg, hun sa at jeg helt sikkert skulle på ul.... men men. Skal til legen i morgen, er spent på hva han sier om pulsen og overtid og alt det der. Lykke til! Vi får bare håpe bebisene kommer i tide! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5198503-dere-med-stort-sprik-mellom-mensterm-og-ultralydterm/#findComment-5198843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trebarnsmamma? Skrevet 29. mai 2006 #4 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har det også slik, 3 ukers sprik på de to terminene - limer inn mine tanker om det fra et annet innlegg: Jeg har ikke hatt matlyst og kastet opp store deler av svangerskapet - men nå de siste 4 dagene har jeg plutselig hatt ulvehunger!!! Kan spise spise og spise!!! I tillegg har jeg plutselig fått masse energi, steller planter, rydder i skap, limer inn gamle bilder som burde vært limt inn for lengst, spiller piano, planlegger masse besøk - og jeg har knapt stått på beina i lange perioder tidligere i svangerskapet... Er dette tegn på at noe skjer snart eller??? Vet vel egentlig at ingen kan svare meg på dette, men er såååå rastløs nå, føler meg liksom litt annerledes og... Lurer veldig på om mensterminen 6. juni er nærmere riktig termin enn ultralyden som sier 28. juni... Og jordmor reagerte på at symfysemålet skyter i været nå på slutten og mente at det ikke er sikkert jeg kommer til å trenge neste time om to uker??? Hva tror dere kloke jenter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5198503-dere-med-stort-sprik-mellom-mensterm-og-ultralydterm/#findComment-5199133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høygravid 260606 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei jenter. Dette er ikke helt lett å vite noe svar på.Men det er viktig at vi gir beskjed om hva vi føler videre i svangerskapet ang form og barnet i magen.De er nødt til å ta oss alvorlig.Min jormor sa jeg bare skulle si i fra så skulle hun sende meg til videre kontroll.Betrygende.Jeg vet nemmelig at vi ikke hadde sex på den tiden som tilsvarer ultralydterm!!!! Så er veldig spennt på hvordan dette går.Håper bare kroppen min statrer fødselen selv.Ønsker egentlig ikke å bli i gang satt. Men så begynner jeg å tenke ;hvorfor var målene på fosteret så lite..noe galt osv.Ved første svangerskap var det mensterminen som stemmte.Ulterm var 27juli og mensterm 31juli,hun kom 3 aug... Lykke til dere.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5198503-dere-med-stort-sprik-mellom-mensterm-og-ultralydterm/#findComment-5201169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanasola Skrevet 30. mai 2006 #6 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg brukte el-tester for å bli gravid,så jeg vet nøyaktig dato for siste mens,eggløsning og unnfangelse.Og "min"termin er 6.juli. Ul-terminen derimot er 18.juli,og jeg har IKKE lysst til å gå 14 dager over ul-terminen!Det kan jo være farlig for barnet! Mitt første barn ble født 2 1/2 uke før ul-termin og var 50 cm og 3450 gr. Helt fullbåren og uten gulsot,så jeg stoler mer på mensterminen min. Blir irritert over at det ikke er den som gjelder,for jeg er så redd for å måtte gå en måned over min sikre menstermin... Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5198503-dere-med-stort-sprik-mellom-mensterm-og-ultralydterm/#findComment-5204866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå