Gå til innhold

September: Grense for å fly?


Mocada

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet hva flyselskapene setter som grense for når du får fly? Er det noe med flyreisen som kan være ubehagelig eller usikkert for barnet/mor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fløy tur retur Spania for 1 uke siden (min uke 25/26). Ikke noe problem det. Kjøpte meg støttestrømper som jeg hadde på underveis. Også prøvde jeg å røre litt på føttene og forandretlitt sittestilling underveis. Ellers merket jeg at den lille var ganske aktiv ipå vei opp, merket sikkert trykkforandringen eller noe.

De fleste flyselskap lar deg fly til 14 dager før termin. Men det kommer litt an på hvor langt du skal og hvilket selskap. Det enkleste er å sjekke med det enkelte selskap. Det de er redde for er at du skal føde i luften, ellers er det visst ikke noe som er farlig for mor og/eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en gi beskjed på forhånd at en er gravid når en skal ut å fly?

Vi skal reise på weekendtur med svigers til Aberdeen om noen uker, blir vel ca min uke 25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vet at mange flyselskaper forlanger legeerklæring fra uke 28 hvis du skal fly langt. Og noen flyselskaper tar ikke med gravide de 2 siste mnd hvis du skal fly langt(type USA;AFRIKA,ASIA) vil helst unngå at man føder i luften. Innenriks kan du faktisk fly inntil 2 uker før termin med legeerklæring.

Uansett så ville jeg sjekket med flyselskapet du skal reise med for å være sikker.

 

Hilsen ei som jobber i flybransjen:-)

Og god tur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det aktuelle flyselskapets hjemmesider, der står det sikkert. Så vidt jeg har forstått trenger man ikke egen legeerklæring i de fleste selskaper hvis man skal fly før uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...